Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisadi Düşünce Tarihi | ECON 214 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İktisat alanındaki çağdaş tartışmaların ve gelişmelerin okunması, gözlemlenmesi, anlaşılması ve değerlendirilmesi açısından analitik yeteneklerini ve yorumlama becerilerini geliştirebileceklerdir. |
2. Önemli “Modern” (yani, post-Smithian) ekonomik düşünce okullarını öğrenebileceklerdir. |
3. 4. yüzyıldan 21. yüzyıla kadar iktisadi düşüncenin evrimine dair derin bir bilgi edinebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders ekonomik fikirlerin ve teorilerin gelişim tarihini incelemek üzere tasarlanmıştır. Dersin kapsadığı konular şunlardır: Merkantalizm, fizyokratlar, klasik okul (Adam Smith'den Ricardo'ya), Marksist okul, marjinal devrim, Keynesyen devrim ve bugüne kadar Keynesyen makroekonomiye verilen çeşitli tepkiler.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Antik Çağlar |
2 | Orta Çağlar |
3 | Modern Dünya Görüşünün Doğuşu – 16. Yüzyıl |
4 | 17. Yüzyıl İngiltere’sinde Bilim, Siyaset ve Ticaret |
5 | 18. Yüzyıl Fransa'sında Mutlaklık ve Aydınlanma |
6 | 18. Yüzyılın İskoç Aydınlanması |
7 | Ara Sınav |
8 | Klasik Politik Ekonomi, 1790-1870 |
9 | Avrupa Tarihi ve Teorisi Arasındaki Bölüşüm, 1870-1914 |
10 | Amerikan Ekonomisinin Yükselişi, 1870-1939 |
11 | Para ve İş Döngüsü, 1898-1939 |
12 | Ekonometri ve Matematiksel İktisat, 1930'dan Günümüze |
13 | Refah Ekonomisi ve Sosyalizm, 1870'den Günümüze |
14 | İktisatçılar ve Politika, 1939’dan Günümüze; Disiplinin Gelişmesi, 1960’dan Günümüze |
|
Kaynaklar: |
1. Roger E. Backhouse (2002), The Penguin History of Economics, Penguin Books.
2. Bo Sandelin, Hans-Michael Trautwein, and Richard Wundrak (2002), A Short History of Economic Thought, SNS Förlag.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |