PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama AraştırmasıMAN 4033 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Araştırma tasarımı, anket geliştirme, veri toplama işlemleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yapma yöntemlerini öğrenecek ve bu yöntemleri projelerde uygulayabilecek
2. Pazarlama araştırmalarında nicel ve nitel yaklaşımların arasındaki farkları ve kullanımlarını kavrayabilecek
3. Veri analizi yapmak için SPSS istatistik yazılımını öğrenecek ve kullanabilecek
4. Endüstride kabul gören standartlara göre seçtikleri bir pazarlama problemi üzerine bir pazarlama araştırması çalışması planlayabilecek
5. Pazarlama araştırması önerisi yapabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, hedef pazarın ve pazardaki tüketici ihtiyaçlarının anlaşılmasında önemli rol oynayan uygulamalı bir işletmecilik disiplini ile ilgilidir. Ders öğrencilere; pazarlama araştırmasının temelleri, değişik araştırma teknikleri ve bu tekniklerin pazarlama yöneticilerine pazarlama problemlerinin çözümünde nasıl yardımcı olacakları konusunda geniş bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Derste; problem tanımlama, araştırma tasarımı, örnekleme, anket tasarımı, veri toplama, veri analizi, hipotez testi ve sonuçların raporlanması aşamalarından oluşan pazarlama araştırması süreci incelenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama Araştırmasının Niteliği ve Kapsamı
2Pazarlama Araştırması Metodolojileri
3Araştırma Projesinin Planlanması
4Ölçme ve Ölçeklendirme ile İlgili Temel Kavramlar
5Tutum Ölçümü
6Anket Tasarımı
7Ara Sınav
8Örnekleme Süreci ve Seçimi
9Pazarlama Araştırmalarının ve Etik Konularının Pazarlama Araştırmalarında Yönetimi
10SPSS'e Giriş
11Veri Hazırlama ve İşleme
12SPSS'de Veri Analizi
13Hipotez Testi
14Araştırma Örneklemi Uygulamaları
 
Kaynaklar:
Jr., Joseph Hair , Mary Celsi , Robert Bush, David Ortinau (2017) Essentials of Marketing Research (4th Edition) McGraw Hill ISBN 978-1-259-25246-4 Carl McDaniel Jr. and Roger Gates (2010) Marketing Research with SPSS (8th Edition) John Wiley and Sons. ISBN 978-0-470-41436-1
 
Diğer Kaynaklar:
Tony Proctor (2005) Essentials of Marketing Research (4th Edition) Financial Times Prentice Hall. ISBN 978-0-273-69494-6 Ayhan Ural, İbrahim Kılıç (2010) Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi Detay Yayıncılık ISBN 975-8969-17-X
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
İki saat ders, bir saat SPSS laboratuvarı uygulaması yapılmaktadır. Ayrıca, öğrenciler için farklı vaka incelemeleri hazırlanmaktadır. Öğrencilerin; vakaların okunması, vaka sorularına cevap verilmesi ve programın uygulanmasını öğrenmek için laboratuvar saatlerine katılmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Laboratuvar Projesi1%45
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur.4
2Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur.4
3İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur.4
4Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur.4
5Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir.4
6İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir.4
7Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.4
8İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir.4
9Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir.4
10Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır.4
11Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır.4
12Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.4
13Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.4
14İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir.4
15İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.4
16Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir.4