| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| İletişim Becerileri | CEC 208 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bu dersin sonunda öğrenci; 1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
| 2. 2.İletişim modellerini açıklar. |
| 3. 3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. |
| 4. 4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır. |
| 5. 5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. |
| 6. 6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. |
| 7. 7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilir. |
| 8. 8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanır. |
| 9. 9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatır. |
| 10. 10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olur. |
| 11. 11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. |
| 12. 12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. |
| 13. 13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders içeriği iletişim ile ilgili temel kavramlar, iletişim süreçleri, temel iletişim modelleri, iletişim özellikleri, türleri, iletişim engelleri, etkili dinleme, çatışma ve çatışma çözme, iletişim ve toplum, kültür ve iletişim konularıdır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | İletişim Nedir? Temel Kavramlar |
| 2 | İletişim Modelleri |
| 3 | İletişim Düzeyleri |
| 4 | Sözsüz İletişim |
| 5 | İletişim ve Algılama |
| 6 | İletişim Benimle Başlar: Kendini Tanıma |
| 7 | İletişim Engelleri |
| 8 | Savunucu İletişim / Açık İletişim |
| 9 | Etkili Dinleme |
| 10 | Çatışma ve Çatışma Çözme |
| 11 | İletişim ve Toplum |
| 12 | Kültür ve İletişim |
| 13 | İçimizde Çatışan iki Farklı Dünya |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| |
| Kaynaklar: |
| Cüceloğlu, D. İletişim Donanımları Remzi Kitabevi 2016.
Cüceloğlu, D. Yeniden İnsan İnsana Remzi Kitabevi 2000 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Belirtilmedi |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası, workshop, tartışma |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 3 | %35 |
| Ara Sınav | 1 | %15 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | | | |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 6,00 | 6,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 3 |
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
| 3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 4 |
| 4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
| 5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 3 |
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 3 |
| 7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 3 |
| 8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
| 9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
| 10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 3 |
| 11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 3 |