| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Mühendislikte Sosyal Konular | CENG 403 | 4 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. This course provides the ability to understand project management principles. |
| 2. This course provides the ability to recognize risk and change management aspects of a project. |
| 3. This course provides the ability to gain knowledge on innovation and entrepreneurship. |
| 4. This course provides the ability to comprehend the usage of engineering standards. |
| 5. This course provides the ability to understand how to integrate elements of health and safety in to a work environment. |
| 6. This course provides the ability to understand legal aspects of engineering. |
| 7. This course provides the ability to comprehend aspects of sustainable development and UN sustainable development goals |
| 8. This course provides the ability to recognize global and social effects of engineering practices on health, environment and safety. |
| 9. This course provides the ability to gain knowledge on the principles of life-long learning and how to monitor developments in science and technology and constantly update oneself. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı öğrencilere Mühendisliğin teknik olmayan yönlerini tanıtmaktır. Proje yönetimi, risk ve değişim yönetimi; girişimcilik ve yenilikçilik; mühendislik standartları; sağlık ve güvenlik; mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçları; BM Sürdürülebilir kalkınma hedefleri; mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki küresel ve sosyal etkileri gibi iş hayatındaki uygulamaları tartışır ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sağlar; erişim bilgi edinme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli güncelleme becerisi kazandırır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Derse Giriş |
| 2 | Mühendislik etiği |
| 3 | Mühendislik çözümlerinde hukuki sorunlar |
| 4 | Proje Yönetimi |
| 5 | Proje Yönetimi |
| 6 | Risk Yönetimi |
| 7 | Değişim Yönetimi |
| 8 | İnovasyon |
| 9 | Girişimcilik |
| 10 | Mühendislik Standartları |
| 11 | Sağlık ve güvenlik |
| 12 | Sürdürülebilir kalkınma |
| 13 | Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki küresel ve sosyal etkileri |
| 14 | Yaşam boyu öğrenme |
| |
| Kaynaklar: |
| D. F. Kuratko, Introduction to Entrepreneurship Cengage Learning, 2014, ISBN:978-1285565927.
Tidd&Bessant, Managing innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, Wiley, 2018, ISBN:978-1-119-37945-4.
D. Goetsch, Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and Managers, Pearson, 8th Edition, ISBN:978-0134695815.
J. Lemery, P. Auerbach Enviromedics: The Impact of Climate Change on Human Health Rowman & Littlefield Publishers, 2017, ISBN: 978-1442243187.
Ian Sommerville, Software Engineering, 7th Ed., Pearson , 2004, ISBN:0-321-21026-3.
Gillespie, Climate Change, Ozone Depletion and Air Pollution, Brill Academic Pub, 2000, ISBN:978-9004145207
J. Sachs, The Age of Sustainable Development, Columbia University Press, 2015, ISBN:978-0231173155.
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Dersler yüz yüze formatta sınıfta yapılacaktır, derse katılım zorunludur. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Test/Quiz/Kısa Sınav | 12 | %30 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
| 3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
| 4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
| 6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
| 7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 4 |
| 8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
| 9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
| 10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 4 |
| 11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 4 |