PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Adli TıpHUK 421431 + 012,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler bu dersi aldıktan sonra; bir ölüm olayında ölümün orijini (doğal sebepler, intihar, cinayet, kaza), nedeni, zamanı konularında ayrıca cinayet vakalarında ne tür bir aletle bu eylemin gerçekleştirildiği hususunda olayı analiz edebilecek seviyeye gelirler.
2. Adli bilimlerin yapılanması ve uğraşı alanları hakkında bilgi sahibi olurlar.
3. Ani beklenmedik ölümler, anne-bebek ölümleri, anestezi esnasında meydana gelen ölümler ve anaflaktik ölümler hakkında bilgi sahibi olurlar.
4. Yaraların özellikleri, oluş mekanizması, sınıflandırılması ve ayrımını yapabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Adli tıp, ölüm, yaralama, öldürme gibi konularda tıbbi bilgilerin ışığında adli makamlara olayın analizi ve aydınlatılması için yardımcı olur. Ders kapsamında öğrenciler, belirli suçların/suçluların ortaya çıkarılması hususunda ve delillerin tespiti hakkında fikir sahibi olmaktadırlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ölüm
2Ölüm
3Ölüm belirtileri
4Ölüm (agoni)
5Ölüm (yalancı ölüm)
6Ölüm (ölü lekeleri)
7Ölüm (ölü katılığı)
8Ölüm (sabunlaşma)
9Ölüm (mumyalaşma)
10Ölüm (kokuşma)
11Yaralar
12Yaralar (ezici aletler)
13Yaralar ( kesici aletler)
14Yaralar (kesici-ezici, delici, kesici-delici aletler)
15Doku ve Organ İncelemeleri – Genetik Tanı ve Adli DNA
16Trafik Kazalarında Adli Tıbbi Değerlendirme
17Meslek Hastalıkları ve İş Kazaları
18Aile İçi Şiddet ve Adli Yaklaşım
19Adli Psikiyatri: Ceza Ehliyeti ve Ruhsal Durum Değerlendirmesi
20Cinsel Suçlar ve Adli Muayene (Kadın/Çocuk)
21Zehirlenmeler (Toksikolojik İncelemeler)
22Tıbbi Uygulama Hataları (Malpraktis)
23Tıbbi Uygulama Hataları (Malpraktis)
24Olgu Analizi ve Raporlama Pratikleri
25Cinsel Suçlar ve Adli Muayene (Kadın/Çocuk)
26Cinsel Suçlar ve Adli Muayene (Kadın/Çocuk)
27Adli Tıpta Etik İlkeler ve Hekim Sorumluluğu
28Adli Tıpta Etik İlkeler ve Hekim Sorumluluğu
 
Kaynaklar:
Bengidal, M. Sualp: Adli Tıp, Jandarma Basımevi (2005)
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teorik dersler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)141,0014,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)21,002,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)141,0014,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.0
2Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.1
3Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.0
4Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.1
5Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.1
6Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.0
7Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.1
8Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.0
9Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.0
10Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.2
11Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.2
12Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.2
13Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.1
14Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.0
15Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.0
16Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.0
17Türkiye Cumhuriyeti'nin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.4
18Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.4
19Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.1
20Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.1