Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekanlar için Restorasyon | INAR 441 | 4 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mevcut iç mekanların restorasyonu veya yenilenmesi için çözümler seçmek. |
2. Restorasyon işinde uygun yöntemler belirleyebilmek ve tanımlamak. |
3. İç mekanlar için restorasyon tasarımı önerileri geliştirmek |
4. Yapılaşmış çevre ve konunun gereklilikleri ve kuralları hakkında genel bir anlayış tanımlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders iç mimarlık mesleği çerçevesinde öğrencileri restorasyonun temel ilkeleri ile tanıştırmak üzere hazırlanmıştır. Ek olarak, mevcut bir yapıya ve /veya mekana yapılacak müdahaleler sırasında uygulanacak teknik çözümleme, ölçüm teknikleri, restitüsyon ve restorasyon aşamalarına ait bilgileri kapsar. Gerekli teknikler, termin bilim ve yöntemler bu dersin sınırlılıkları içindedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yapılaşmış çevre, korumaya değer varlıklar ve değerlendirme ölçütleri kavramlarının tanıtılması. |
2 | Mevcut yapı ve iç mekanlarda yeniden kullanım kavramı ve yöntemleri. |
3 | Terimbilim; rölöve, restitüsyon, restorasyon,yeniden kullanım, yenileme. |
4 | Teknik çözümleme / arazi çalışması sırasında kullanılacak gereçlerin tanıtılması. Ölçümde kullanılan teknikler, fotogrametri, fotograflama |
5 | Ara Sınav |
6 | Plan ölçüm teknikleri: örneklem arazi çalışması. |
7 | Kesit ve cephe ölçüm teknikleri: örneklem arazi çalışması. |
8 | Gerekli ölçeklerde rölöve çizimi hazırlanması. |
9 | Özel mimari elemanların ölçümü ve çizimi; merdivenler, kemerler, tonozlar, kubbeler. |
10 | Ara Sınav |
11 | Restorasyon teknikleri; güçlendirme, bütünleştirme , temizleme. |
12 | Restorasyon ve yeniden işlevlendirme; bir tasarım projesi ile deneyimleme. |
13 | Restorasyon ve mevcut strüktürel sistemlere müdahale sınırları; bir tasarım projesi ile deneyimleme. |
14 | Örnek restorasyon projesini tamamlama. |
|
Kaynaklar: |
Restorasyon(9. Baskı), Zeynep Ahunbay,Yem yayınevi, 2017
Rölöve Bülent, Uluengin, Yem Yayınevi, 2016
Adaptive Re Use, Extending the Lives of the Buildings ,Lilian Wong, Birkhauser Pub. 2017
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Old Buildings New Forms – New Directions in Architectural Transformations, Charles Bloszies,Princeton Architectural Press, 2012
Old Buildings New Designs, Françoise Bollack, The Monacelli Press, 2013
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat ders anlatımı. Dersler görsel malzeme ile desteklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Proje | 2 | %20 |
Ödev | 14 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |