Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekanlar için Restorasyon | INAR 441 | 4 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mevcut iç mekanların restorasyonu veya yenilenmesi için çözümler seçmek. |
2. Restorasyon işinde uygun yöntemler belirleyebilmek ve tanımlamak. |
3. İç mekanlar için restorasyon tasarımı önerileri geliştirmek |
4. Yapılaşmış çevre ve konunun gereklilikleri ve kuralları hakkında genel bir anlayış tanımlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders iç mimarlık mesleği çerçevesinde öğrencileri restorasyonun temel ilkeleri ile tanıştırmak üzere hazırlanmıştır. Ek olarak, mevcut bir yapıya ve /veya mekana yapılacak müdahaleler sırasında uygulanacak teknik çözümleme, ölçüm teknikleri, restitüsyon ve restorasyon aşamalarına ait bilgileri kapsar. Gerekli teknikler, termin bilim ve yöntemler bu dersin sınırlılıkları içindedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yapılaşmış çevre, korumaya değer varlıklar ve değerlendirme ölçütleri kavramlarının tanıtılması. |
2 | Mevcut yapı ve iç mekanlarda yeniden kullanım kavramı ve yöntemleri. |
3 | Terimbilim; rölöve, restitüsyon, restorasyon, yeniden kullanım, yenileme. |
4 | Teknik çözümleme / arazi çalışması sırasında kullanılacak gereçlerin tanıtılması. Ölçümde kullanılan teknikler, fotogrametri, fotograflama |
5 | 1. Ara Sınav |
6 | Plan ölçüm teknikleri: örneklem arazi çalışması. |
7 | Kesit ve cephe ölçüm teknikleri: örneklem arazi çalışması. |
8 | Gerekli ölçeklerde rölöve çizimi hazırlanması. |
9 | Özel mimari elemanların ölçümü ve çizimi; merdivenler, kemerler, tonozlar, kubbeler. |
10 | 2. Ara Sınav |
11 | Restorasyon teknikleri |
12 | Yeniden işlevlendirme; uygulamalar üzerinden deneyimleme. |
13 | Mevcut strüktürel sistemlere müdahale sınırları; uygulamalar üzerinden deneyimleme. |
14 | Mevcut taşıyıcı olmayan mimari elemanlara müdahale sınırları; uygulamalar üzerinden deneyimleme. |
|
Kaynaklar: |
Restorasyon(9. Baskı), Zeynep Ahunbay,Yem yayınevi, 2017
Rölöve Bülent, Uluengin, Yem Yayınevi, 2016
Adaptive Re Use, Extending the Lives of the Buildings ,Lilian Wong, Birkhauser Pub. 2017
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Old Buildings New Forms – New Directions in Architectural Transformations, Charles Bloszies,Princeton Architectural Press, 2012
Old Buildings New Designs, Françoise Bollack, The Monacelli Press, 2013
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat olan teorik ders, görsel materyallerle desteklenmektedir. Öğretim politikası teorik materyalin anlatımı ve konuların öğrencilerle tartışılmasına dayanmaktadır. Sınıf tartışmaları öğretim politikasının temel parçasıdır. Araştırma ve alan çalışmaları üzerine dönem ödevleri hazırlamada bilgisayar kullanımı teşvik edilmektedir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |