Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme ve Yönetimin Temelleri | MAN 433 | 4 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Organizasyon çevresindeki paydaşlar başta olmak üzere bir organizasyonun etrafında bulunan olguları anlayacak ve bir organizasyona kaynak sağlama ile ilgili kavramları ve süreçleri öğrenebilecektir.? |
2. Bir firmadaki temel karar verme yaklaşımlarını değerlendirebilecek ve karşılaştırabilecektir.? |
3. Çalışanların motivasyonu, karar verme olgusu ve çalışanların tutumlarını yönetme süreçlerini kavrayabilecektir.? |
4. Liderlik fonksiyonunu anlayabilecek ve bir organizasyon kültürünün tasarımında yer alan kavramları ve süreçleri tanımlayabilecektir.? |
5. İş etiğinin ve kurumsal sosyal sorumluluğun temellerini kavrayabilecektir. |
6. Grup davranışının önemini ve rolünü açıklayabilecek ve farklı grup türlerinin yönetimi ile ilgili kavramları ve süreçleri açıklayabilecektir.? |
7. Planlama ve kontrol işlevinin önemini ve rolünü anlayabilecek ve kavramları açıklayabilecektir.? |
8. Çevresel paydaşların rolü ve önemini anlayabilecek ve bir organizasyona kaynak sağlanması ile ilgili kavramları ve süreçleri açıklayabilecektir. |
9. Bir organizasyonda iletişim ve çatışma yönetiminin rolü ve önemini açıklayabilecektir.? |
10. Bir organizasyonda pazarlama yönetiminin temellerini kavrayabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders Endüstri Mühendisliği Bölümü için servis dersidir. Ders temel olarak, global piyasa, etik ve sosyal sorumluluk, sahiplik yapısı ve girişimcilik gibi işletmenin dış çevresine yönelik değişik konular ile ilgilidir. Derste ayrıca, karar verme, liderlik, kontrol, iletişim, çatışma yönetimi, ekip çalışması yönetimi gibi yönetimin değişik boyutları da ele alınmaktadır. Pazarlama yönetiminin temelleri de derste incelenen konular arasındadır. İşletme Bölümü öğrencileri bu dersi alamazlar.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ticari Zeka ve İş Çevresi |
2 | İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
3 | Girişimcilik ve Küçük İşletmeler |
4 | Yönetimin Doğası |
5 | Planlama İlkeleri |
6 | Karar Verme |
7 | Ara Sınav |
8 | Liderlik |
9 | Çalışanları Kontrol Etme |
10 | Takım Çalışması Yönetimi |
11 | İş Motivasyonu |
12 | Örgütsel İletişim ve Çatışma Yönetimi |
13 | Yaratıcılık ve İnovasyon Yönetimi |
14 | Pazarlama Yönetiminin Temelleri |
|
Kaynaklar: |
Boveé, C.L, Thill, J.V. (2015) Business in Action, 7th ed., Pearson, ISBN 978-1-292-07706-2
Ferell, G., Ferell, L. (2015) Business: A Changing World, 10th ed., McGraw Hill, ISBN 978-1259179396 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Robbins,S.P., DeCenzo, D., M. Coulter (2013) Fundementals of Management, 9th edition Pearson ISBN 978-0133499919 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilere dönem projesi verilecektir. Dönem projesinin konusu bir dönemden diğerine değişecek ve konunun ayrıntıları dersin web sitesinden (http://man433.cankaya.edu.tr) ilan edilecektir. Dönem sonu projesi dönem bitiminde öğrenciler tarafından sınıfta sunulacaktır. Öğrencilere ders kitabından ödevler verilecektir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |