PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İş Sağlığı ve GüvenliğiIE 417413 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Inşaat alanlarında zararlı durumların farkedilmesi ve önlenmesi becerileri
2. Inşaatta güvenli çevre koşulları oluşturma ve gerçekleştirme becerileri
3. Inşaatla ilgili yaralanma ve sağlık hakında verilerin çözümlenmesi becerileri
4. Kanuni sorumlulukların farkedilmesi becerileri
5. Etik konularda farkındalık
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, iş sağlığı ve güvenliği hakkında temel konuları inşaat mühendisliği aktivitelerine ağırlık vererek öğretme amacı ile tasarlanmıştır. Ders kapsamında şu konular yer almaktadır: inşaat alanlarında oluşan kaza ve yaralanmalar hakkında istatistiksel analizler, inşaat alanlarında oluşan kaza ve yaralanmaların ekonomik yönleri, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurumlar ve operasyonel yapı, inşaat ile ilgili işlerde yaralanma tipleri ve mesleki tehlikeler, inşaat alanında iş sağlığı ve güvenliğinin mühendislik ve yönetimsel yönleri, ve Türkiye'deki kanuni yönler ve standartlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Türk inşaat kazalarının istatistiksel çözümlemesi (TÜİSAG verisi)
2Sağlık ve güvenlik yasaları neden gereklidir?
3Sağlık ve güvenlik organizasyonları
4İnşaat sağlık ve güvenliğinde Türkiye ile dünya kıyası
5İnşaat aktiviteleri ile ilgili çeşitli yaralanma ve sağlık problemleri çözümlemeleri
6Fiziksel iş çevresi (değişik inşaat alanıları)
7Elle işte fizyoloji ve antropometri
8Mekanik işte fizyoloji ve antropometri
9İnşaat makinelerinde algo ergonomisi
10Güvenli inşaat için mühendislik ve yönetim tasarımı
11Kanunlar ve standartlar
12Kanunlar ve standartlar
13Türk İnşaat Alanlarında Sağlık ve Güvenlik konusunda davetli konuşmacı
14Tekrar
 
Kaynaklar:
-
 
Diğer Kaynaklar:
Phil Hughes, Ed Ferrett Introduction to Health and Safety in Construction Routledge 2011 978-0-08-097068-4 Allan St John Holt Principles of Construction Safety Blackwell 2001 9781405134460
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saat ders
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.0
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.0
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.0
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.1
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.1
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.4
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.4
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.1
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.1
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.2
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.2
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.1