PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mesleki Uygulama ve EtikINAR 425412 + 236,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarımcı-müşteri ilişkisinde profesyonel hayatı oluşturan davranış çeşitlerini tanımlar.
2. İş arkadaşlarıyla, toplumla ve müşteriyle olan etik davranışları tanımlamar
3. Edinilen profesyonel teknikleri uygular.
4. Detay ve uygulama projeleri üretir.
5. Uygulamayla ilgili uygun detayları belirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, İç Mimarlık Bölümü öğrencilerine, İç Mimari uygulamalarında piyasa koşullarına adapte olmalarını, proje sürecinin ilk aşamasından başlayarak son aşaması olan iş teslimine kadar kariyerlerinde aktif ve etkili bir rol oynamaya hazırlanmalarını amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında dört farklı tipte otel odası veya fonksiyonel alan gibi profesyonel bir tasarım projesi üzerinde çalışılır. Öğrenciden, bir projeyi detaylarıyla tamamlayıp, şartname dosyası olarak sunması beklenmektedir. Bunun yanı sıra öğrencilere, profesyonel hayatta faydalı olacak organizasyon, yönetim, liderlik, ve hayata karşı sorumluluk ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarının (örneğin, ChatGPT, DALL·E, Midjourney vb.) sınırlı ve etik çerçevede kullanımı teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alabilirler. Ancak, üretilen içeriğin özgünlüğü, doğruluğu ve akademik sorumluluğu tamamen öğrenciye aittir. Yapay zekadan alınan destek, uygun biçimde belirtilmeli ve kaynak gösterilmelidir. Ders kapsamında intihal, otomatik içerik üretimiyle sınırlı bilgi aktarımı gibi etik dışı kullanımlar kabul edilmez.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders giriş
2Çizimler arasında referans ve çapraz referans verme
3Bir iç mimari projenin spesifikasyon listesi ve dosyaları nasıl hazırlanır?
4Bilgi paftası, referanslama, çapraz referanslama, ve spesifikasyon listeleri üzerine tartışma.
5Malzeme listeleri ve mobilya spesifikasyon listeleri üzerine tartışma.
6Banyo armatürleri ve elektrik spesifikasyon listeleri üzerine tartışma
7Spesifikasyon dosyaları üzerine tartışma (proje teslimi).
8Proje ve şantiye yönetimine giriş. Kariyer seçenekleri.
9Proje ve şantiye yönetimi.
10Şirket tipleri ve kişisel hedef belirleme.
11İlk işe girme ve yeni bir iç mimarlık ofisi kurma.
12İç mimarlık ofislerinde pazarlama ve promasyon
13Ticaret kaynakları ile çalışma ve tasarım sözleşmeleri hazırlama.
14Sözlü sunumlar
 
Kaynaklar:
Fraklin, James R. Architect’s Professional Practice Manual. McGraw-Hill Higher Education, 2000. Piotrowski, Christine. Professional Practice for Interior Designers. Van Nostrand Reinhold, 1989.
 
Diğer Kaynaklar:
FRYER, Barry. The Practice of Construction Management. BSP Professional Books, 1990, FREIN, Joseph P. Handbook of Construction Management and Organization. Van Nostrand Reinhold, 1980. ASHCROFT, Roland. Construction for Interior Designers. Taylor &Francis, 2013.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 2 saat teorik, 2 saat uygulamalı atölye dersi. Bütün çizimler teknik çizim kurallarına uygun olarak tamamlanacak ve zerox çıktı olarak teslim edilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Ara Sınav1%35
Proje1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)52,0010,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)51,005,00
6Ev ödevleri57,0035,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)15,005,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)112,0012,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.4
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.4
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme4
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.4
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.4
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.3
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme4
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.4