Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mesleki Uygulama ve Etik | INAR 425 | 4 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarımcı-müşteri ilişkisinde profesyonel hayatı oluşturan davranış çeşitlerini tanımlar. |
2. İş arkadaşlarıyla, toplumla ve müşteriyle olan etik davranışları tanımlamar |
3. Edinilen profesyonel teknikleri uygular. |
4. Detay ve uygulama projeleri üretir. |
5. Uygulamayla ilgili uygun detayları belirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, İç Mimarlık Bölümü öğrencilerine, İç Mimari uygulamalarında piyasa koşullarına adapte olmalarını, proje sürecinin ilk aşamasından başlayarak son aşaması olan iş teslimine kadar kariyerlerinde aktif ve etkili bir rol oynamaya hazırlanmalarını amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında dört farklı tipte otel odası veya fonksiyonel alan gibi profesyonel bir tasarım projesi üzerinde çalışılır. Öğrenciden, bir projeyi detaylarıyla tamamlayıp, şartname dosyası olarak sunması beklenmektedir. Bunun yanı sıra öğrencilere, profesyonel hayatta faydalı olacak organizasyon, yönetim, liderlik, ve hayata karşı sorumluluk ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarının (örneğin, ChatGPT, DALL·E, Midjourney vb.) sınırlı ve etik çerçevede kullanımı teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alabilirler. Ancak, üretilen içeriğin özgünlüğü, doğruluğu ve akademik sorumluluğu tamamen öğrenciye aittir. Yapay zekadan alınan destek, uygun biçimde belirtilmeli ve kaynak gösterilmelidir. Ders kapsamında intihal, otomatik içerik üretimiyle sınırlı bilgi aktarımı gibi etik dışı kullanımlar kabul edilmez. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders giriş |
2 | Çizimler arasında referans ve çapraz referans verme |
3 | Bir iç mimari projenin spesifikasyon listesi ve dosyaları nasıl hazırlanır? |
4 | Bilgi paftası, referanslama, çapraz referanslama, ve spesifikasyon listeleri üzerine tartışma. |
5 | Malzeme listeleri ve mobilya spesifikasyon listeleri üzerine tartışma. |
6 | Banyo armatürleri ve elektrik spesifikasyon listeleri üzerine tartışma |
7 | Spesifikasyon dosyaları üzerine tartışma (proje teslimi). |
8 | Proje ve şantiye yönetimine giriş. Kariyer seçenekleri. |
9 | Proje ve şantiye yönetimi. |
10 | Şirket tipleri ve kişisel hedef belirleme. |
11 | İlk işe girme ve yeni bir iç mimarlık ofisi kurma. |
12 | İç mimarlık ofislerinde pazarlama ve promasyon |
13 | Ticaret kaynakları ile çalışma ve tasarım sözleşmeleri hazırlama. |
14 | Sözlü sunumlar |
|
Kaynaklar: |
Fraklin, James R. Architect’s Professional Practice Manual. McGraw-Hill Higher Education, 2000.
Piotrowski, Christine. Professional Practice for Interior Designers. Van Nostrand Reinhold, 1989. |
|
Diğer Kaynaklar: |
FRYER, Barry. The Practice of Construction Management. BSP Professional Books, 1990,
FREIN, Joseph P. Handbook of Construction Management and Organization. Van Nostrand Reinhold, 1980.
ASHCROFT, Roland. Construction for Interior Designers. Taylor &Francis, 2013. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat teorik, 2 saat uygulamalı atölye dersi. Bütün çizimler teknik çizim kurallarına uygun olarak tamamlanacak ve zerox çıktı olarak teslim edilecektir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Proje | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 5 | 2,00 | 10,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 5 | 1,00 | 5,00 |
6 | Ev ödevleri | 5 | 7,00 | 35,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 3 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 4 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |