PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çelik YapılarCE 481413 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Çekme ve basınç etkisi altındaki elemanları analiz etmek ve tasarlama
2. Eğilme ve eğilme ile eksenel kuvvetlerin birlikte etkisi altındaki elemanları analiz etmek ve tasarlama
3. Cıvatalı ve kaynaklı bağlantıları analiz etmek ve tasarlama
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE 224
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yapısal çeliklerin çeşitleri ve mekanik özellikleri, yapısal sistemler, göçme kriterleri. Tasarım yaklaşımları ve tasarım kodları, yük kombinasyonları. Gerilim elemanları tasarımı. Kolonların yerel burkulması ve kompresyon elemanlarının tasarımı. Kombine gerilmeleri altında kirişlerin tasarımı ve kiriş-kolon. Cıvatalı ve kaynaklı bağlantılar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Hayır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Çeliğin mekanik özellikleri ve göçme kriterleri
2Tasarım yaklaşımları ve tasarım kodları
3Yük birleşimleri, YDKT ve GKT tasarım yöntemleri
4Çekme elemanları: çubuklar, levhalar ve çelik kesitler için yönetmelik gereksinimleri
5Çekme elemanları: çubuklar, levhalar ve çelik kesitler için yönetmelik gereksinimleri
6Basınç elemanları: Çubukların ve çerçevelerin elastik ve esnek olmayan burkulması
7Basınç elemanları: Yapılardaki basınç elemanları
8Eğilme elemanları: Eğilme, şekil değiştirme ve kayma kontrolü
9Eğilme elemanları: Eğilme, şekil değiştirme ve kayma kontrolü
10Kirişlerin yanal burkulması, çift eksenli eğilme
11Kiriş-kolonlar: ikinci mertebe etkiler
12Kiriş-kolonlar: Eksenel yük ve eğilme momenti altındaki elemanların tasarımı
13Çelik bağlantılar: Cıvatalı ve kaynaklı bağlantılar
14Çelik bağlantılar: Cıvatalı ve kaynaklı bağlantılar
 
Kaynaklar:
A. Williams, Steel Structures Design: ASD/LRFD, McGraw-Hill Professional, 2011 AISC 360, Specification for Structural Steel Buildings, AISC, 2022
 
Diğer Kaynaklar:
N. Subramanian, Design of Steel Structures, Oxford University Press, 2010 C. G. Salmon, J. E. Johnson and F. A. Malhas, Steel Structures: Design and Behavior, Prentice Hall, 2008 Engin Keyder, Tanvir Wasti, Çelik Yapı Elemanları, Analiz ve Tasarım, 2. Baskı, Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar, 2013
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada üç saat dersten oluşur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0