PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlama Stüdyosu VCRP 401414 + 4613,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kent ölçeğinde profesyonel planlama uygulaması için bilgi kazanmak
2. Farklı konularda takım çalışması yeteneğinin kazanılması
3. Nazım plan ve kentsel tasarım projelerinin teknik ve pratik detayları hakkında bilgi geliştirmek
4. Görsel ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCRP 302
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

CRP401, üçüncü sınıf stüdyolarının çalışmalarını temel alarak kentsel veya metropolitan bölgedeki yerel planlama konularına odaklanır. Ders, probleme dayalı projeler ve ek mekansal ödevler yoluyla öğrenme süreçlerini işler. Stüdyo, mekansal analizleri daha da geliştirmeyi, sorunları ve gelişme eğilimlerini belirlemeyi ve çalışılan şehir için planlama çözümleri önermeyi amaçlar. Öğrencilerin fiziksel planlama süreçlerine ve kentsel sorunlara yaklaşımda analitik becerilerini geliştirmeyi amaçlayan ders, çok boyutlu ve hiyerarşik yapıları inceler, kentsel coğrafya ve kartografik verileri kullanarak bütün ve parça arasındaki ilişkileri yorumlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapılan sunumlarda, üretken yapay zeka araçlarından yararlanılabilmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma Toplantısı / 25k Plan Sunumları
2Ders: Vizyon / Vizyon Konusunda Öğrenci Sunumları
3Ders: Mekansal Analizinin Teknik ve Kavramsal Detayları / Kritik Oturumları (Yapısal Saha Analizi Üzerine)
4Kritik Oturumu (Yapısal Saha Analizi Üzerine)
5Jüri 1: Yapısal Saha Analizi / Teknik Gezi
6Kritik Oturumu (Kavramsal Site Analizi Üzerine)
7Kritik Oturumu (Kavramsal Site Analizi Üzerine)
8Jüri 2: Kavramsal Mekan Analizi / Kritik Oturumları (Kavramsal Tasarım Üzerine)
9Kritik Oturumu (Kavramsal Tasarım Üzerine)
10Kentsel Ulaşım Konulu Ders / Kritik Oturumları (Kavramsal Tasarım Üzerine)
11Jüri 3: Müdahale Stratejileri / Kültürel Miras Konulu Ders
12Kritik Oturumu (1/5000 Nazım Plan)
13Jüri 4: İmar Planı Detayları / Kritik Oturumları (1/5000 Master Plan)
14Kritik Oturumu (1/5000 Nazım Plan)
 
Kaynaklar:
Alkay, E. ( 2014 ). Şehir Planlamada Analiz ve Değerlendirme Teknikleri Literatür Yayınevi, İstanbul. Chapin F. S. & Kaiser E. J. (1979). Urban Land Use Planning, 3rd edition. University of Illinois Press.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada 4 saat teorik ders anlatımı ve 4 saat stüdyo çalışması olarak düzenlenecektir. Stüdyo çalışmaları bireysel, stüdyo eleştirileri ve jüri sistemi olarak düzenlenmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sınıf Katılımı1%10
Sınıf Katılımı28%20
Ara Sınav2%30
Final Sınavı3%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)284,00112,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri142,0028,00
7Sınavlara Hazırlık250,00100,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)180,0080,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.4
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.4
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.4
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.4
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.4