Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu V | INAR 401 | 4 | 1 | 4 + 4 | 6 | 12,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimarlıkta problemleri analiz etme ve belirli bir binada kullanıcı ihtiyaçlarını yeniden yapılandırma |
2. Yeni ihtiyaçlar için mimari ihtiyaç programlarının oluşturulması |
3. Daha önce senaryo geliştirme ve mimari planlama aşamasında elde edilen bilgi ve becerileri aktarma |
4. Tahsis ve dolaşım planlarını formüle etmek ve alternatif tasarım çözümlerini karşılaştırma |
5. İç mekan kalite parametrelerini tasarım sürecine entegre etme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 302 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilerden, önceki derslerde edindikleri teorik bilgilerini bütünleştirmeleri ve bu tasarım stüdyosu sonunda projelerini tam bir şekilde sunmaları beklenmektedir. Bu, İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisinin beşinci stüdyosudur. İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisi iç mimarlık müfredatının temelini oluşturmaktadır. İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgi / becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulayabilmelerini sağlar. Dizideki her stüdyo, tasarım probleminin konusu, kavramı, ölçeği ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsamaktadır. Bu derste, karmaşık yapılardaki çeşitli etkinliklerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir vurgu yapılmaktadır. Ayrıca, bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir parçasıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dönem Projesine Giriş ve Sunum Gruplarının Oluşturulması |
2 | Grup Sunumları |
3 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler |
4 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler |
5 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler |
6 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/50 Kesitler |
7 | 1. Ara Jüri Sunumu |
8 | 1. Ara Jüri Sunumu |
9 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/50 Kesitler |
10 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
11 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
12 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
13 | 2. Ara Jüri Sunumu |
14 | 2. Ara Jüri Sunumu |
|
Kaynaklar: |
Ching, Francis D.K.. (2015). Architecture: form, space, & order (4th ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
Ching, Francis D.K. (2012). Interior Design Illustrated (3rd ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
Moxon, S. (2012). Sustainability in Interior Design. Laurence King Publishing. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Winchip, S. (2011). Sustainable Design for Interior Environments (2nd ed.). Fairchild Books.
Higgins, Ian. (2015). Spatial Strategies for Interior Design. Laurence King Publishing. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, 14 hafta boyunca haftada 8 saat olarak yürütülecektir: 4 saati dersler, tartışmalar veya eleştiriler, 4 saati ise denetimli stüdyo çalışmasıdır. Derste nihai üründen çok tasarım süreci ön plandadır. Devamlılık, eleştirilere katılım ve panel sunumları zorunludur. Stüdyo çalışmaları, Mimarlık Fakültesi tarafından İç Mimarlık Bölümü için tahsis edilmiş sınıflarda yürütülür ve bilgisayar ile projeksiyon cihazı gerektirir.
Dönem, her biri projenin farklı bir aşamasını içeren bölümlere ayrılmıştır. Proje geliştirme süreci çevrimiçi eleştirilerle izlenecektir. Öğrenciler, her aşamadan not alabilmek için ders programında belirtilen zamanlarda projelerini birkaç kez sunmak zorundadır. Her aşama için yapılması gereken çalışmalar aşağıdaki gibidir:
1. Aşama: Ön Tasarım Fikirleri ve Kavramsal Yaklaşım
Mevcut yapının analizi ve işlev araştırması
Benzer yapı örnekleri üzerine araştırma
Senaryo ve mimari ihtiyaç programı
Arsa analizi
Kavramsal gelişim
Kavramsal eskizler
Alan yerleşimi üzerine eskizler
İşlev analizi
Dolaşım analizi
2. Aşama: Tasarım Geliştirme
Kat planları (mobilyalı)
Asma tavan planları
En az 4 kesit
Vaziyet planı
Perspektif çizimler
Ölçek: 1/100, 1/50
Malzeme seçimi
3D modelleme/perspektifler
Genel video sunumu
3. Aşama: Seçilen Alanların Geliştirilmesi ve Konsepte Göre Detaylandırılması
1/20 plan, kesit, görünüş ve asma tavan planları
Perspektifler
1/5, 1/1 detay çizimleri
Malzemeler
3D modelleme/perspektifler
Genel video sunumu
Dönem boyunca belirli aralıklarla sınıf içi ve çevrimiçi çalışmalar ile eskiz problemleri verilecektir. Bu çalışmalar, projenin gelişimi üzerinde önemli etki yaratacak ve notunuzda önemli bir paya sahip olacaktır. Bu alıştırmalar, mekân deneyiminin ışık, renk ve doku gibi çeşitli tasarım araçlarıyla nasıl zenginleştirilebileceğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca bu çalışmalar, zaman yönetimini öğrenmenizi, jüri sürecinde verimliliğinizi artırmanızı ve grup çalışması, fikir paylaşımı gibi becerilerinizi geliştirmenizi sağlayacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %5 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %10 |
Ara Sınav I | 1 | %15 |
Ara Sınav II | 1 | %20 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |