Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarım Stüdyosu V | ARCH 401 | 4 | 1 | 4 + 4 | 6 | 15,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Teorik/Kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
2. Bilimsel/Teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
3. Bilişsel/Pratik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek |
4. Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulama becerisini elde etmek |
5. Mimari kompozisyon, program ve biçim arasındaki ilişkiyi anlama becerisini elde etmek |
6. Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş/iletişim becerilerini kazanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | ARCH302 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Toplamda altı stüdyodan oluşan mimari tasarım stüdyo derslerinin beşincisidir. Mimari tasarım stüdyo dersleri, mimarlık müfredatının nüvesini oluşturur. Öğrenciler, müfredatta yer alan diğer derslerde mimari tasarım, mimarlık kuramı, mimarlık tarihi, yapı bilgisi, kültürel miras ve şehircilik konularında öğrenilen tüm bilgilerin uygulamalı olarak bir araya getirilmesi için stüdyo derslerinde desteklenir. Böylelikle, öğrencilere kuramsal, bilişsel ve teknik becerilerini özelleşmiş tasarım problemleri üzerine uygulama olanağı verilir. Her stüdyoda tasarım problemi konu, kavram, bağlam ve ölçek bakımından farklı biçimde özelleşir.
Bu dersin ana amacı ise, tarihi bir çevrede verilen kompleks bir tasarım probleminin bağlamsal ve bütüncül olarak yorumlanmasıdır. Konu ve ölçek tasarım problemine bağlı olarak şekillenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin genel sürecini, ders işleme yöntemlerini, amaçlarını ve gerekliliklerini tanıtmak ve tartışmak |
2 | Ön aşama-(Zorunlu) Örnek Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi |
3 | Ön aşama-(Zorunlu) Örnek Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi |
4 | Ön aşama-(Zorunlu) Örnek Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi |
5 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
6 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
7 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
8 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
9 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
10 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
11 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
12 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
13 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
14 | Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması |
|
Kaynaklar: |
Yok. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders hafta 8 saat olmak üzere bir akademik dönemin 14 haftası süresince verilir. Dersin her haftalık 4 saati teorik ders veya öğrencilerin çalışmaları üzerinden kurgulanan teorik tartışmaları içerir. Kalan 4 saati öğrencilerin tasarım çalışmaları üzerinden kurgulanır.
Her Dönem Projesi iki aşamadan oluşur: zorunlu bir Örnek Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Program Tanıtımı işlerini içeren Ön Aşama ve öğretim elemanı tarafından tanımlanan ve belirlenen bir projeye dair Tasarım Aşamasını içeren Tasarım Aşaması.
Dönem projesi konuları ve ders izlencesi dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir. Her dönemin başında bu dönemlik kurgu Bölüm Başkanlığı tarafından onaylanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Durum Analizi | 1 | %5 |
Alan Çalışması | 1 | %5 |
Proje | 1 | %90 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |