PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yenilikçi Sistem Tasarlama ve Geliştirme ICENG 407411 + 225,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir proje için sistem analizi yapma yetisi kazanır.
2. Gerçek dünya problemi için bir çözüm oluşturma yetisi kazanır.
3. Yenilikçi ve verimli bir sistem tasarlama yetisi kazanır.
4. Uygulama başlamadan önce bulguları ve tasarım sorunlarını detaylandıran bir rapor oluşturma yetisi kazanır.
5. Bir takımda ve bireysel olarak çalışabilme yetisi kazanır.
6. Bilgisayar dünyasında etik ve yasal konular hakkında farkındalık kazanır.
7. Proje sürecinde BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözetme yetisi kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCENG396
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, bir öğretim elemanının gözetiminde, öğrencilere bir ekip projesi atanacaktır. Öğrenciler, belirlenen probleme yenilikçi yaklaşımlar kullanarak çözüm tasarlayıp uygulayacaklardır. Ders kapsamında, öğrencilerin seçtikleri proje için endüstri ile iş birliği içinde gereksinim analizi yapmaları ve ön tasarım gerçekleştirmeleri beklenmektedir. Ayrıca, öğrencilerden projelerini Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ile ilişkilendirmeleri ve bu hedeflere katkı sağlayacak şekilde çözüm üretmeleri teşvik edilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Proje Seçimi ve Atamalar
2Projeyi gerçekleştirim Temelleri
3Girişimcilik Semineri
4Proje raporları yazma yönergeleri
5Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
6Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
7Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
8Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
9Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
10Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
11Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
12Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
13Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
14Proje danışmanlarıyla haftalık toplantı
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Weekly meetings with supervisors, team work
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)15,005,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)125,0025,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)18,008,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
2Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.4
3Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.4
4Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
5Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
6Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.2
7Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.2
8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.4
9Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
10Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.4
11Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0