PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilişsel PsikolojiPSY 405414 + 046,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler zihinsel süreçleri açıklayabilecek ve anlayabileceklerdir.
2. Öğrenciler bilişsel psikolojideki ana teorileri tanımlayabilecek ve değerlendirebileceklerdir.
3. Öğrenciler, bilişsel psikolojideki araştırma yöntemlerine ilişkin bir anlayış geliştirebilecek ve bu alandaki araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir.
4. Öğrenciler, bilgilerini kendi bilişsel süreçlerine uygulama becerisi kazanacaklardır (örneğin, sınavlara çalışırken ve problem çözerken).
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere psikolojinin bilişsel süreçlerle ilgilenen dalını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders, genellikle “yüksek zihinsel süreçler” olarak adlandırılan bilişsel süreçleri inceler. Bilişsel psikolojide dikkat, bellek, bellek modelleri, bellek türleri, bilgi, semantik ağlar ve zihinsel imgeleme gibi çeşitli odak alanları vardır. Ders boyunca, bilişsel süreçlere ve davranışa yönelik ampirik ve pratik yaklaşımlar tartışılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Dersin tanımı - Bilişsel Psikolojiye giriş
2Bilişsel devrim - Dikkat - Genel Modeller
3Dikkat - Bölünmüş Dikkat - Dikkat - Dikkat ve Görsel Algı - Açık ve Gizli Dikkat
4Dikkat - Özellik Bütünleştirme Teorisi - Belleğe Giriş
5Duyusal Bellek
6Kısa Süreli Bellek - Uzun Süreli Bellek: Yapı
7Uzun Süreli Bellek: Türleri - ARA SINAV I
8Uzun Süreli Bellekte Kodlama ve USB Türleri - Uzun Süreli Bellek: Epizodik ve Semantik Bellek
9Uzun süreli bellek: Kodlama - Uzun süreli bellek: Geri getirme
10Öğrenme ve Hafızayı Geliştirme - Bilgi
11Bilgi birikimi: Rosch'un Yaklaşımı - ARA SINAV II
12Anlamsal Ağlar - Görsel İmgelem - İmgelem ve Algının Karşılaştırılması
13İmgeleme ve Algılamada Nöropsikolojik Vaka Çalışmaları - Hafızayı Geliştirmek için İmgelemenin Kullanımı
14Genel bakış ve özet
 
Kaynaklar:
Goldstein, E. B. (2014). Cognitive Psychology (4th edition). Cengage Learning.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 4 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor