Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilişsel Psikoloji | PSY 405 | 4 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler zihinsel süreçleri açıklayabilecek ve anlayabileceklerdir. |
2. Öğrenciler bilişsel psikolojideki ana teorileri tanımlayabilecek ve değerlendirebileceklerdir. |
3. Öğrenciler, bilişsel psikolojideki araştırma yöntemlerine ilişkin bir anlayış geliştirebilecek ve bu alandaki araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir. |
4. Öğrenciler, bilgilerini kendi bilişsel süreçlerine uygulama becerisi kazanacaklardır (örneğin, sınavlara çalışırken ve problem çözerken). |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere psikolojinin bilişsel süreçlerle ilgilenen dalını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders, genellikle “yüksek zihinsel süreçler” olarak adlandırılan bilişsel süreçleri inceler. Bilişsel psikolojide dikkat, bellek, bellek modelleri, bellek türleri, bilgi, semantik ağlar ve zihinsel imgeleme gibi çeşitli odak alanları vardır. Ders boyunca, bilişsel süreçlere ve davranışa yönelik ampirik ve pratik yaklaşımlar tartışılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Dersin tanımı - Bilişsel Psikolojiye giriş |
2 | Bilişsel devrim - Dikkat - Genel Modeller |
3 | Dikkat - Bölünmüş Dikkat - Dikkat - Dikkat ve Görsel Algı - Açık ve Gizli Dikkat |
4 | Dikkat - Özellik Bütünleştirme Teorisi - Belleğe Giriş |
5 | Duyusal Bellek |
6 | Kısa Süreli Bellek - Uzun Süreli Bellek: Yapı |
7 | Uzun Süreli Bellek: Türleri - ARA SINAV I |
8 | Uzun Süreli Bellekte Kodlama ve USB Türleri - Uzun Süreli Bellek: Epizodik ve Semantik Bellek |
9 | Uzun süreli bellek: Kodlama - Uzun süreli bellek: Geri getirme |
10 | Öğrenme ve Hafızayı Geliştirme - Bilgi |
11 | Bilgi birikimi: Rosch'un Yaklaşımı - ARA SINAV II |
12 | Anlamsal Ağlar - Görsel İmgelem - İmgelem ve Algının Karşılaştırılması |
13 | İmgeleme ve Algılamada Nöropsikolojik Vaka Çalışmaları - Hafızayı Geliştirmek için İmgelemenin Kullanımı |
14 | Genel bakış ve özet |
|
Kaynaklar: |
Goldstein, E. B. (2014). Cognitive Psychology (4th edition). Cengage Learning.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 4 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |