Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sistem Analizi | IE 407 | 4 | 1 | 1 + 4 | 3 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | İşbaşı Eğitimi |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gerçek yaşam problemleriyle başa çıkabilmek için sistem analizlerini uygulama becerisine sahip olur. |
2. Sistem düşüncesi yaklaşımını anlar. |
3. Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerilerine sahip olur. |
4. Sistem veya süreçlerin performanslarını analiz etme ve iyileştirme becerilerine sahip olur. |
5. Endüstri Mühendisliği problemleriyle ilgili modern teknikleri, bilgi işleme araçlarını ve yazılımları kullanma becerisine sahip olur. |
6. Sorunu tanımlamadan önce analiz ve belirtilerin miktarını belirleme becerisine sahip olur. |
7. Rapor yazımında beceri sahibi olur. |
8. Sözlü sunum becerilerine sahip olur. |
9. Geliştirilmiş takım çalışması becerilerine sahip olur. |
10. Etik konulardan haberdar olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Ders Tanımına Bakınız |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, diğer derslerde ele alınan Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği teknikleri ve metodolojilerinin proje bazlı bir sentezidir. Bu klasik anlamda bir ders değildir. Projeler, karmaşık sistemlerin tasarımı ile ilgilidir ve talep, kaynak, kapasite, konum, bilgisayar entegrasyonu ve bilgi ihtiyaçlarına dayalı olarak imalat ve hizmet sistemlerinin modellenmesi ve analizini içerebilir. IE 407, söz konusu olan belirli bir sistemin anlaşılması ve tanımlanması ile problemin açıklanmasına adanmıştır.
Dersin Önkoşulları: (IE 218 veya IE 364) ve (IE 333 veya IE 334) ve ({IE 302, IE 326, IE 327, IE 341, IE 365, IE 366} derslerinden en az 4 tanesi)
Birlikte Alınması Gereken Dersler: IE 499 |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Öğrenci proje ekiplerinin oluşturulması, Proje konularının, akademik danışmanların ve projelerin detaylarının öğrenci proje ekiplerine tanıtılması toplantısı |
2 | Projelerin Proje Ekiplerine Atanması, Proje Ekibinin Akademik Danışmanla İlk Toplantısı |
3 | Akademik Danışman ve Ekip Üyeleri ile Şirkete İlk Ziyaret |
4 | Makro Sistem Analizi |
5 | Makro Sistem Analizi |
6 | Makro Sistem Analizi |
7 | Mikro Sistem Analizi ve Problem Tanımı |
8 | Problem Formülasyonu ve Modelleme |
9 | Problem Formülasyonu ve Modelleme |
10 | Problem Formülasyonu ve Modelleme |
11 | Problem Formülasyonu ve Modelleme |
12 | Problem Formülasyonu ve Modelleme |
13 | Problem Formülasyonu ve Modelleme |
14 | IE 408 dersi için Proje Planlaması ve Şirkette (Türkçe) ve Bölümde (İngilizce) verilecek Sözlü Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu dersin temel amacı, endüstri ve akademi, öğrenci ve mühendis/yönetici, öğrenme ve uygulama, ders-çalışma ve gerçek hayatın bir araya gelip birbirleriyle buluştuğu bir COOP programı yürütmektir. Bu hedefe ulaşmak için öğrenciler, şirketlerin gerçek yaşam sorunlarına uygulanabilir çözümler geliştirmek için Bölümden akademik danışmanları ile ekipler halinde çalışırlar.
Öğrenciler, her hafta akademik danışmanları ile bir saat toplantı yapar ve bu toplantı esnasında önceki hafta yapılan işler değerlendirilir ve gelecek hafta yapılacaklar belirlenir. Dönem içinde 14 hafta toplantı yapılır ve bu toplantılar esnasında akademik danışman öğrencilerin performanslarını değerlendirir. Performans notu, dönem sonu notuna %30 oranında etki eder.
Öğrenciler yaptıkları çalışmaları dönem sonunda İngilizce rapor ile akademik danışmana sunar. Akademik danışman tarafından değerlendirilen rapor, dönem sonu notuna %25 oranında etki eder.
Öğrenciler, yine dönem sonunda, çalıştıkları şirketlerde yaptıkları çalışmaları şirketteki danışmanlar ile diğer şirket çalışanlarına Türkçe olarak sunar. Final sınavları sonrasında, Bölümdeki tüm öğrenciler ile akademik danışmalar ve diğer öğretim elemanlarının katıldığı bir ortamda İngilizce sözlü sunum yaparlar. Türkçe sunum notu, dönem sonu notuna %5 oranında etki ederken; İngilizce sunum notu ise %30 oranında etki eder.
Ayrıca, proje ekibindeki öğrenciler, kendilerine verilen bir anketi doldurarak ekipteki diğer öğrencilerin dönem boyunca gösterdikleri ekip için performanslarını değerlendirirler (yani, akran değerlendirmesi). Bu değerlendirmeden elde edilen not, dönem sonu notuna %10 oranında etki eder.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ders Katılımı | 12 | %30 |
Sözlü Sunum | 2 | %35 |
Proje Raporu | 1 | %25 |
Grup Projesi | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 4 |
2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 4 |
3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 4 |
4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 4 |
5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 4 |
6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 3 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 2 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 3 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 3 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 3 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 4 |
14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 4 |
15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 1 |
16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 1 |
17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 4 |