PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Seramik Form TasarımıTHEA 2873 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sanatsal duyarlılığın uygulamaya aktarılabildiği disiplinler arası tasarımların öğrenilebilmesi.
2. Seramik ve tasarım ilişkisini doğru değerlendirmek.
3. Malzemenin yapısal özellikleri ile biçim-işlev birlikteliğinin nasıl kurulması gerektiğini kavramak.
4. Seramik ile birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyallerin tanınması ve bunların bir arada düşünülebilmesi yetisinin kazandırılması.
5. Büyük ölçekte soyut formlarla ve seraamik malzeme özellikleri arasında ilişki kurabilecek bilgi sahibi olmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

THEA 287 Seramikte Form Tasarımı (Form Design in Ceramics) dersi üniversitemizin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde bir derstir. 20. yy. sonrası gelişen tasarım kavramı içerisinde seramik malzemelerle yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünün geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Ulaşılmak istenen sonuç; lisans düzeyindeki öğrencilere seramiğin tasarım ve üretimindeki teknik-malzeme özelliklerinin artistik yaratım ve duyarlılıkla endüstriyel üretime yansıtılabildiği kullanabilme yetisi kazandırmaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma. THEA 287 Seramikte Form Tasarımı dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme.
2Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde yapılacak olan objenin seçimi.
3Çamur yoğurma tekniği. Yoğurulan çamurla serbest deneme çalışması. İncelenen seramik eserler arasından dönem içinde yapılacak olan objenin seçimi
4Seramik objenin uygun şekillendirme yöntemi seçilerek şekillendirilmeye başlanması.
53 boyutlu objenin şekillendirilmesi
63 boyutlu objenin şekillendirilmesi
73 boyutlu objenin şekillendirilmesi
8Ara sınav
93 boyutlu objenin şekillendirilmesi
103 boyutlu objenin şekillendirilmesi
11Şekillendirmesi tamamlanan çalışmaların kurutmaya bırakılması, kuruma sürecinin takibinin yapılması
12Kuruyan çalışmaların rötuşlanarak bisküvi pişiriminin yapılması
13Bisküvi pişirimi yapılan çalışmaların sırlanması
14Sırlanan çalışmaların fırınlanması
 
Kaynaklar:
Seramik Teknolojisi Prof. Dr. Ateş ARCASOY. Marmara Üniversitesi Yayın No: 457 Güzel Sanatlar Fakültesi. Yayın No: 2
 
Diğer Kaynaklar:
Glaze The Ultimate Ceramic Artist's Guide to Glaze and Color Hardcover. August 1, 2014 by Brain Taylor, Kate Doody.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Stüdyo dersine dayalı, sınıf-grup tartışmaları ve bireysel çalışma.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%45
Ödev1%20
Derse Devamsızlık1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.0
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.4
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.1
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.4
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir2
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.0
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.4
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 4
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0