Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tarih ve Bilimsel Disiplinlerle İlişkisi | CEC 227 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrencilerin tarih algılamalarının ve diğer disiplinlerle etkileşimini öğrenerek olaylar arasında bağlantı (sentezleme) yeteneklerini artırmak, |
2. Çeşitli bilim alanlarında genel kültür kazandırmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Tarih biliminin günlük yaşamla ilgisini ortaya koyan tüm diğer disiplinlerle olan ilişkilerini anlatan bir genel kültür dersidir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı: Bilimlerin ve tarihin kapsamı |
2 | Felsefe ve tarih |
3 | Fizik, kimya ve tarih |
4 | Biyoloji, psikoloji ve tarih |
5 | Coğrafya, jeoloji ve tarih |
6 | Antropoloji ve tarih |
7 | Sosyoloji ve tarih |
8 | Ekonomi ve tarih |
9 | Hukuk ve tarih |
10 | Siyaset bilimi ve tarih |
11 | Matematik, matematiksel mantık ve tarih |
12 | Mühendislik, mimarlık ve tarih |
13 | Sanat ve tarih |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Will and Ariel Durant The Lessons of History New York: Simon & Schuster, Inc. 2010 978-1-4391-4995-9
Maurice Duverger Sosyal Bilimlere giriş İstanbul: Kırmızı Yayınları 2006 975-916-90-96 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Doğan Özlem Tarih Felsefesi İstanbul: Notos Kitap 2019 978-605-5904-49-4 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Konferans, anlatım, tartışma, örnek olay çalışmaları. Ders Türkçe olarak işlenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 1 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 4 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 3 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 3 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |