PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tarih ve Bilimsel Disiplinlerle İlişkisiCEC 2273 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrencilerin tarih algılamalarının ve diğer disiplinlerle etkileşimini öğrenerek olaylar arasında bağlantı (sentezleme) yeteneklerini artırmak,
2. Çeşitli bilim alanlarında genel kültür kazandırmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Tarih biliminin günlük yaşamla ilgisini ortaya koyan tüm diğer disiplinlerle olan ilişkilerini anlatan bir genel kültür dersidir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı: Bilimlerin ve tarihin kapsamı
2Felsefe ve tarih
3Fizik, kimya ve tarih
4Biyoloji, psikoloji ve tarih
5Coğrafya, jeoloji ve tarih
6Antropoloji ve tarih
7Sosyoloji ve tarih
8Ekonomi ve tarih
9Hukuk ve tarih
10Siyaset bilimi ve tarih
11Matematik, matematiksel mantık ve tarih
12Mühendislik, mimarlık ve tarih
13Sanat ve tarih
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Will and Ariel Durant The Lessons of History New York: Simon & Schuster, Inc. 2010 978-1-4391-4995-9 Maurice Duverger Sosyal Bilimlere giriş İstanbul: Kırmızı Yayınları 2006 975-916-90-96
 
Diğer Kaynaklar:
Doğan Özlem Tarih Felsefesi İstanbul: Notos Kitap 2019 978-605-5904-49-4
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Konferans, anlatım, tartışma, örnek olay çalışmaları. Ders Türkçe olarak işlenecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Dönem Ödevi1%20
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.1
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.3
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.4
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.4
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.4
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir3
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.4
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.4
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 3
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0