Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Endüstriyel Otomasyon için Sanal Araçlar | MECE 454 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sanal Enstrümantasyon kavramı ele alınır |
2. Labview programı açıklanır. |
3. Otomasyon için sanal araçların tasarlanması ve uygulanması vurgulanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders esas olarak öğrenciye sanal enstrümantasyonla ilgili kavramları tanıtır. Labview kullanımı bu dersin ayrılmaz bir parçasıdır. Sanal ölçüm araçlarının geliştirilmesi ve bu araçların farklı ölçüm ve otomasyon işleri için kullanımı için teknikler de bu derste ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
HAYIR |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sanal enstrümantasyona giriş. Dersin sunumu. Labview'in geliştirilmesine giriş. |
2 | Otomatik ölçüm sistemleri ve iletişim veri yolu. |
3 | Otomatik ölçüm sistemleri ve iletişim veri yolu. |
4 | Otomatik ölçüm sistemleri ve iletişim veri yolu. |
5 | "Veri odaklı" programlamaya giriş. Labview'de kontrol yapıları ve veri tipleri. Sanal enstrümanların geliştirilmesine yönelik teknikler. |
6 | "Veri odaklı" programlamaya giriş. Labview'de kontrol yapıları ve veri tipleri. Sanal enstrümanların geliştirilmesine yönelik teknikler. |
7 | "Veri odaklı" programlamaya giriş. Labview'de kontrol yapıları ve veri tipleri. Sanal enstrümanların geliştirilmesine yönelik teknikler. |
8 | "Veri odaklı" programlamaya giriş. Labview'de kontrol yapıları ve veri tipleri. Sanal enstrümanların geliştirilmesine yönelik teknikler. |
9 | Voltmetreler sayısal çoklu rampa, q-metreler, faz ölçerler, voltmetreler vektör analizörleri, mantık durumları, dalga formu analizörleri, spektrum analizörleri, ağ analizörü. |
10 | Voltmetreler sayısal çoklu rampa, q-metreler, faz ölçerler, voltmetreler vektör analizörleri, mantık durumları, dalga formu analizörleri, spektrum analizörleri, ağ analizörü. |
11 | Voltmetreler sayısal çoklu rampa, q-metreler, faz ölçerler, voltmetreler vektör analizörleri, mantık durumları, dalga formu analizörleri, spektrum analizörleri, ağ analizörü. |
12 | Voltmetreler sayısal çoklu rampa, q-metreler, faz ölçerler, voltmetreler vektör analizörleri, mantık durumları, dalga formu analizörleri, spektrum analizörleri, ağ analizörü. |
13 | Otomatik ve akıllı ölçüm sistemlerinin tasarımı ve uygulanması. |
14 | Otomatik ve akıllı ölçüm sistemlerinin tasarımı ve uygulanması. |
|
Kaynaklar: |
Clyde f. Coombs Jr Electronic Instrument Handbook Mc Graw-Hill 2000 978-0070126183 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 ders saati. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
Sınıf Katılımı | 14 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 13,00 | 13,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 4 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |