Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yenilikçi Oyun Tasarımı | CENG 361 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Oyun tasarımının teori ve pratiğini anlama sürecini anlama ve uygulama |
2. Oyun tasarımı ve geliştirme süreçlerini uygulayın; tasarım fikirlerinin oluşturulmasını, oyun tasarımlarının başarısını değerlendirmek için teknikler ve oyun prototipleme tekniklerini uyarmak için yaratıcı teknikleri analiz etme |
3. Oyun tasarımı ve geliştirmede pratik deneyim kazanın. |
4. Basit bir dijital oyunun iteratif tasarımını, değerlendirmesini ve uygulanmasını içeren bir grup projesi geliştirime deneyimi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, oyun tasarımının yenilikçi temellerini; oyuncular, oyuncu birikimi, kurgusal mekanikler, oyununu dengelenmesi ve kullanıcı tecrübesinin modellenmesi gibi konular üzerinden açıklayacaktır. Ayrıca bu ders, oyun tasarımının teori ve pratiklerini incelenerek, oyun geliştirme işinin tasarım ve değerlendirme süreçleri detaylandırılacaktır. Sonuç olarak, öğrenci ders sayesinde oyun tasarımı ve geliştirme aktivitelerinin yenilikçi yönü hakkında fikir ve bilgi sahibi olacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken Yapay Zeka tarafından oluşturulan içeriği, uygun atıf yapmadan veya eğitmenin izni olmadan kendi çalışması olarak sunmak yasaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtımlar ve temel terminoloji |
2 | İteratif Tasarım |
3 | Oyunlar için fikirler nereden geliyor? |
4 | Oyun Prototipleme |
5 | Oyunların sosyal fonksiyonları |
6 | Şans, Olasılık, Alea |
7 | Strateji, Beceri ve Şans, Bölüm 1 |
8 | Strateji, Beceri ve Şans, Bölüm 2 |
9 | Ekleme ve Çıkarma Mekaniği |
10 | Oyuncu Analizi |
11 | Bilinmeyen bir Tür Öğrenme, Oyun Bitleri, Bulmacalar |
12 | Öğretim Araçları Olarak Oyunlar, "Oyunlarda Kurgu ve Hikayeler." |
13 | Takım Sunummları |
14 | Takım Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremy Gibson Bond, Addison-Wesley Professional, ISBN-13: 978-0134659862, 2017, Second edition |
|
Diğer Kaynaklar: |
Game Design Workshop: a Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Tracy Fullerton, CRC Press (Taylor & Francis Group), ISBN-13: 978-0240809748, 2008, Second edition |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersi yürütmek için yüzyüze ders anlatımı kullanılacaktır. Öğretim görevlisi proje ekipleri ve oyun konularını atayacak. Her takım bir oyun tasarımı yapmaktan sorumlu olacaktır. Ekipler ayrıca kendi seçtikleri basit bir dijital oyunu değerlendirmeli ve uygulamalıdırlar ve ekip üyelerinin bir konuşma bölümüne sahip olmaları gereken bir sunum yapmalıdır, ancak zamanın eşit olarak bölünmesi gerekmez. Her takım bir son ürün, yani bir oyun üretmelidir. Takımın tüm üyeleri bu oyunun tasarımının, uygulamasının ve testinin tüm bölümlerine katılmalıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %15 |
Ödev | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,50 | 21,00 |
6 | Ev ödevleri | 2 | 4,00 | 8,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 3 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 3 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |