| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| eTicaret Çalışmaları | INTT 428 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Elektronik Ticareti tanımlar.(EC) |
| 2. Elektronik Ticaretin içeriğini ve çerçevesini tanımlar. |
| 3. Başlıca AK faaliyetlerini ve süreçlerini ve mekanizmalarını tanımlar. |
| 4. E-pazar yerlerini tanımlayın ve bileşenlerini listeler. |
| 5. Elektronik perakendeyi tanımlar. |
| 6. Çevrimiçi tüketici davranışını etkileyen faktörleri tanımlar. |
| 7. Tüketici satın alma işleminin çevrimiçi karar verme sürecini tartışabilir. |
| 8. İşletme-İş alanını tanımlar. |
| 9. Temel B2B modellerini tanımlar. |
| 10. Sosyal ticaretin temelini, sürücülerini ve manzarasını tanımlar. |
| 11. EC'de yasal ve etik konular için temelleri tartışabilir. |
| 12. EC için bilgi sistemlerinin güvenliğinin önemini ve kapsamını tanımlar. |
| 13. Çevrimiçi kredi kartı kullanımında yer alan oyuncuları ve süreçleri tartışır. |
| 14. EC'de destek hizmetlerinin rolünü tanımlar. |
| 15. AK siparişi yerine getirilmesini tanımlayın ve AK siparişi yerine getirme sürecini tanımlar. |
| 16. Mobil ticareti destekleyen mobil bilgisayar altyapısını tanımlar. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
İnternetin büyümesi iş üzerinde muazzam bir etkiye sahip olmaya devam ediyor. Her tür ve boyuttaki şirketler ve organizasyonlar stratejilerini ve operasyonlarını nasıl yürüttüklerini yeniden düşünmektedir. Temple E-Marketing programındaki bu yeni kurs, öğrencilere e-ticaretin gerçeklerini ve sonuçlarını pazarlamacı perspektifinden keşfetmeye zorluyor. İşten-tüketiciye (B2C) ve işten-işe (B2B) e-ticaret pazarlarına bakılmaktadır. Bu ders, öğrencileri dinamik e-ticaret ortamında sürekli öğrenim için bir temel olarak, pazarlamacılar için çok çeşitli elektronik ticaret konularına tanıtmaktadır.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | E-ticaret ve e-ticarete giriş |
| 2 | e-Ticaret Altyapısı |
| 3 | Bina e-Ticaret Varlığı |
| 4 | e-Ticaret Güvenliği ve Ödeme Yöntemleri |
| 5 | E-Ticaret için İş Modelleri |
| 6 | e-Ticaret Pazarlama |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | e-Ticaret ve e-Ticaret Reklamcılığı |
| 9 | Çevrimiçi medya |
| 10 | Sosyal ağlar |
| 11 | eTicaret ve e-ticaret Perakendecilik ve Hizmetler |
| 12 | B2B Ticaret |
| 13 | Bir iş planı oluşturma |
| 14 | EBusiness'ınızı İşletmek |
| |
| Kaynaklar: |
| Dave Chaffey; Tanya Hemphill & David Edmundson-Bird. (2015). Digital Business and E-Commerce Management, Pearson, Harlow, England.
Kenneth Laudon & Carol Guercio Traver. (2022). E-Commerce, Pearson, Harlow, England
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Öğretim politikası, sınıftaki derslere dayanır ve vaka çalışmalarını kapsamlı bir şekilde tanımlar. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %40 |
| Ödev | 1 | %10 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 12 | 2,00 | 24,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 12 | 3,00 | 36,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 12 | 1,00 | 12,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 12 | 2,00 | 24,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 6 | 3,00 | 18,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 7,00 | 7,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
| |