Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisadi Düşünce Tarihi | ECON 214 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İktisat alanındaki çağdaş tartışmaların ve gelişmelerin okunması, gözlemlenmesi, anlaşılması ve değerlendirilmesi açısından analitik yeteneklerini ve yorumlama becerilerini geliştirebileceklerdir. |
2. Önemli “Modern” (yani, post-Smithian) ekonomik düşünce okullarını öğrenebileceklerdir. |
3. 4. yüzyıldan 21. yüzyıla kadar iktisadi düşüncenin evrimine dair derin bir bilgi edinebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders ekonomik fikirlerin ve teorilerin gelişim tarihini incelemek üzere tasarlanmıştır. Dersin kapsadığı konular şunlardır: Merkantalizm, fizyokratlar, klasik okul (Adam Smith'den Ricardo'ya), Marksist okul, marjinal devrim, Keynesyen devrim ve bugüne kadar Keynesyen makroekonomiye verilen çeşitli tepkiler.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Antik Çağlar |
2 | Orta Çağlar |
3 | Modern Dünya Görüşünün Doğuşu – 16. Yüzyıl |
4 | 17. Yüzyıl İngiltere’sinde Bilim, Siyaset ve Ticaret |
5 | 18. Yüzyıl Fransa'sında Mutlaklık ve Aydınlanma |
6 | 18. Yüzyılın İskoç Aydınlanması |
7 | Ara Sınav |
8 | Klasik Politik Ekonomi, 1790-1870 |
9 | Avrupa Tarihi ve Teorisi Arasındaki Bölüşüm, 1870-1914 |
10 | Amerikan Ekonomisinin Yükselişi, 1870-1939 |
11 | Para ve İş Döngüsü, 1898-1939 |
12 | Ekonometri ve Matematiksel İktisat, 1930'dan Günümüze |
13 | Refah Ekonomisi ve Sosyalizm, 1870'den Günümüze |
14 | İktisatçılar ve Politika, 1939’dan Günümüze; Disiplinin Gelişmesi, 1960’dan Günümüze |
|
Kaynaklar: |
1. Roger E. Backhouse (2002), The Penguin History of Economics, Penguin Books.
2. Bo Sandelin, Hans-Michael Trautwein, and Richard Wundrak (2002), A Short History of Economic Thought, SNS Förlag.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 3 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 2 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 3 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 4 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 4 |