Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Renk İlkeleri | INAR 346 | 3 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrencilerin renk bilimini, teorisini ve psikolojik etkilerini anlamalarını sağlamak. |
2. İç mekanlarda renk, ışık, malzeme ve insan algısı ve davranışlarının etkileşimleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
3. Öğrencilerin renk kullanımı, renk kararları vermesi ve renk tasarımı/planlaması için temel oluşturmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilerin renk bilimi ve kuramından psikolojiye, insan algısına ve davranışlarına kadar renk prensiplerini tam olarak anlamalarını sağlar. Renk ve ışık etkileşimleri, renk vizyonu ve algısı, renk boyutları, renk uyumu ve kontrast ilkeleri, renk düzen sistemleri ve iç mimari ve tasarımdaki uygulamaları tartışılmış ve analiz edilmiştir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Tasarım odağı ve rengin tanımlanması |
3 | Renk temelleri |
4 | Rengin adlandırılması ve renk sistemleri |
5 | Renk psikolojisi |
6 | Renk ve ışığın ilişkisi |
7 | Ara Sınav |
8 | Renk tasarımı / Renkli malzemeler ve düzenleme |
9 | Öğrenci sunumları |
10 | Öğrenci sunumları |
11 | Final projenin incelenmesi, tartışma ve kritikler |
12 | Final projenin incelenmesi, tartışma ve kritikler |
13 | Final projenin incelenmesi, tartışma ve kritikler |
14 | Final projenin incelenmesi, tartışma ve kritikler |
|
Kaynaklar: |
Feisner, A. Colour: How to Use in Art and Design. Laurance King Publishing, 2001.
Pile, J. Color in Interior Design. McGraw-Hill, 1997.
Berns, R. S. Principles of Color Technology. John Wiley & Sons, Inc., 2000.
Holtzschue, L. Understanding Color: An introduction for Designers. John Wiley & Sons, Inc., 2011. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 2 saattir. Dersler pratik ve deneysel oturumlar, alıştırmalar, vaka çalışmaları ve sunumlarla tamamlanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %45 |
Test | 2 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |