Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazılım Mühendisliği | CENG 396 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders yazılım mühendisliğinin anahtar kavramlarını anlamayı sağlar. |
2. Bu ders yazılım gereksinimlerini sorgulama, analiz etme ve belirtebilme kabiliyeti kazandırır. |
3. Bu ders yazılım tasarımı tekniklerini uygulama kabiliyeti kazandırır. |
4. Bu ders yazılım geliştirme süreçlerini anlama kabiliyeti sağlar. |
5. Bu ders plan odaklı ve çevik geliştirme metodolojilerinin artılarını ve eksilerini değerlendirebilme ve karşılaştırabilme kabiliyeti sağlar. |
6. Bu ders yazılım test metodlarını anlama kabiliyeti sağlar. |
7. Bu ders proje, risk ve değişim yönetimi kavramlarını anlama kabiliyeti kazandırır. |
8. Bu ders yazılım mühendisliğindeki yeni trendler, başlıklar ve teknolojiler hakkında bilgi sahibi olma kabiliyeti sağlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu kapsamlı dersin amacı öğrencilere Yazılım Mühendisliğinin temel kavramlarını tanıtmaktır. Çevik yazılım geliştirme metodolojileri ile yazılım geliştirme safhaları anlatılanlar arasındadır: yazılım tasarımı ve mimarisi ile yazılım testleri. Yeni teknolojilerin ve trendlerin ışığında proje yönetimi ve yazılım ölçülerinin temelleri tartışılır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yazılım Mühendisliğine Giriş |
2 | Yazılım kusurları, hataları, arızaları ve etiği |
3 | Yazılım Süreç Modelleri |
4 | Çevik yazılım geliştirme |
5 | Gereksinim Analizi |
6 | Sistem Modelleme |
7 | Yazılım Tasarımı |
8 | Yazılım Tasarımı ve geliştirilmesi |
9 | Yazılım Testi |
10 | Yazılım Proje Yönetimi |
11 | Süreç ve Proje metrikleri |
12 | Risk Yönetimi |
13 | Konfigürasyon Yönetimi |
14 | Yazılım Mühendisliğinde Ortaya Çıkan Eğilimler |
15 | |
|
Kaynaklar: |
Ian Sommerville, Software Engineering, 7th Ed., Pearson – Addison Wesley, 2004 ISBN:0-321-21026-3
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Roger S. Pressman, Software Engineering – A Practitioner’s Approach, 6th Ed., McGraw Hill, International Edition, 2004, ISBN:0-07-118182-2
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ev ödevleri ile öğrenci araştırmaya yönlendirilecektir. Ekip düzeyinde çalışmalarla, takım çalışması teşvik edilecektir. Böylece ekipler yazılım geliştirme safhalarını öğreneceklerdir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %10 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Proje | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |