PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yazılım MühendisliğiCENG 396323 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu ders yazılım mühendisliğinin anahtar kavramlarını anlamayı sağlar.
2. Bu ders yazılım gereksinimlerini sorgulama, analiz etme ve belirtebilme kabiliyeti kazandırır.
3. Bu ders yazılım tasarımı tekniklerini uygulama kabiliyeti kazandırır.
4. Bu ders yazılım geliştirme süreçlerini anlama kabiliyeti sağlar.
5. Bu ders plan odaklı ve çevik geliştirme metodolojilerinin artılarını ve eksilerini değerlendirebilme ve karşılaştırabilme kabiliyeti sağlar.
6. Bu ders yazılım test metodlarını anlama kabiliyeti sağlar.
7. Bu ders proje, risk ve değişim yönetimi kavramlarını anlama kabiliyeti kazandırır.
8. Bu ders yazılım mühendisliğindeki yeni trendler, başlıklar ve teknolojiler hakkında bilgi sahibi olma kabiliyeti sağlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin amacı, öğrencilere Yazılım Mühendisliğinin temel kavramlarını tanıtmaktır. Çevik yazılım geliştirme yöntemleri ve yazılım geliştirme aşamaları anlatılacak; yazılım tasarımı, mimarisi ve testleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, yeni teknolojiler ve güncel trendler çerçevesinde proje yönetimi ve yazılım ölçümleri hakkında temel bilgiler verilecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yazılım Mühendisliğine Giriş
2Yazılım kusurları, hataları, arızaları ve etiği
3Yazılım Süreç Modelleri
4Çevik yazılım geliştirme
5Gereksinim Analizi
6Sistem Modelleme
7Yazılım Tasarımı
8Yazılım Tasarımı ve geliştirilmesi
9Yazılım Testi
10Yazılım Proje Yönetimi
11Süreç ve Proje metrikleri
12Risk Yönetimi
13Konfigürasyon Yönetimi
14Yazılım Mühendisliğinde Ortaya Çıkan Eğilimler
15
 
Kaynaklar:
Ian Sommerville, Software Engineering, 7th Ed., Pearson – Addison Wesley, 2004 ISBN:0-321-21026-3
 
Diğer Kaynaklar:
Roger S. Pressman, Software Engineering – A Practitioner’s Approach, 6th Ed., McGraw Hill, International Edition, 2004, ISBN:0-07-118182-2
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, anlatım yöntemiyle işlenecektir. Öğrencilerden, aşamalı olarak ilerleyen takım düzeyinde bir ödev üzerinde çalışmaları istenecektir. Takımlar, bu ödev aracılığıyla yazılım geliştirme aşamalarında nasıl çalışılacağını öğreneceklerdir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%35
Proje1%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
2Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
5Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
6Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
7Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
9Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
10Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
11Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0