Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kentsel İç Mekanlar | INAR 342 | 3 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel unsurlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmak |
2. İç ve dış mekan arasındaki ilişkiyi kavramak |
3. Kentsel mekanın potansiyelini ve sorunlarını kentsel tasarım çerçevesinde analiz etmek |
4. Kentsel tasarım projelerini okumak ve analiz etmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kentsel açık alanlar bir çok iç mekan gibi toplumdaki bireylerin bir araya gelme ve toplanma alanlarıdır. Her gün yeni formlarla tanımlı mekanlar ve yapılar oluşuyor, iç ve dış mekanlar arasındaki ayrım sürekli olarak bulanıklaşıyor. Bu bağlamda, iç mekan tasarımında kentsel kamusal alanlardan öğrenilecek çok şey var.
Ders, kamusal alanların fiziksel niteliklerini ve toplum bireyleri arasında kolaylaştırdıkları etkileşimi anlamayı amaçlamaktadır. Kent içinde kamusal olarak kullanılan açık alanlar ile ilgili konuları kavramayı amaçlayan bu ders aynı zamanda iç ve dış mekanın bütünleştirilerek sürekliliğin sağlanmasına yardımcı olmak için iç mekan tasarımına ilişkisel bilgi ve içgörüler getirmeyi de ele alır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Kentsel Tasarım gündemiyle tanışma. |
2 | Kentsel Tarih ve Kent Formunun Dönüşümü |
3 | Modernist Kentsel Tasarım |
4 | Urban Design Process: Flow and mechanics of urban design |
5 | Kentsel Tasarımın Boyutları: Morfolojik Boyut |
6 | Kentsel Tasarımın Boyutları: Görsel Boyut |
7 | Kentsel Tasarımın Boyutları: Algı Boyutu (1) |
8 | Kentsel Tasarımın Boyutları: Algı Boyutu (2) |
9 | Kentsel Tasarımın Boyutları: Sosyal Boyut |
10 | ARA SINAV |
11 | Kentsel İç Mekanları Bulmak: SUNUS - PRUITT-IGOE Toplu Konut Projesinin Analizi |
12 | Kentsel İç Mekanları Bulmak: SUNUŞ - HIGH LINE PARK'ın Analizi |
13 | Kentsel İç Mekanları Bulmak: SUNUŞ - TOKYO KINDERGARTEN'ın Analizi |
14 | Kentsel İç Mekanları Bulmak: SUNUŞ - TEPE PRIME ve CER MODERN Proje Analizleri |
|
Kaynaklar: |
- Matthew Carmona, Tim Heath, Taner Oc, Steve Tiesdell Public Places – Urban Spaces
Architectural Press 2005 0 7506 36327
- Spreiregen P.D. “Urban Design: Architecture of Towns and Cities” McGraw Hill 1965
- Jacobs A. B. "Streets and City Patterns " The MIT Press 1996
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- Gehl J. " Three Type of Outdoor Activities in Life Between Buildings " Arkitektens Forlag 1996
- Gollwitzer, P. M., & Bargh, J. A. “The Psychology of Action: Linking Cognition and Motivation to Behavior” Guilford Publications 1996
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, öğrencilerin kentsel tasarımdaki bilgi ve yeteneklerini pekiştirmek için teorik tartışmalar, okumalar ve grup çalışmalarını birleştirir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Proje | 1 | %40 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Ödev | 5 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |