Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
19. Yüzyıl Romanı | ELL 362 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dönemin edebiyatı ve 19. yy. kurgusunun ayırt edici özellikleri hakkında geniş çaplı bilgiye sahip olacaklardır |
2. Dönemin önemli sosyal, siyasi ve kültğrel gelişmeleri hakkında anlayışa ve edebi metinleri bu büyük sosyal çerçeveye yerleştirebileceklerdir. |
3. Romatik dönemden Modern döneme edebi geçişler hakkında tartışabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, 19. yüzyılın başlıca romanları, sosyal, edebi ve tarihsel değişimler çerçevesinde
incelenir. Austen, Brontë kardeşler, Thackeray, Eliot ve Hardy gibi çeşitli yazarların
romanları roman türünün gelişimi doğrultusunda ele alınır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
|
Kaynaklar: |
Jane Austen
The Brontë sisters
George Eliot
Charles Dickens
Thomas Hardy
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Ertuğrul Koç The Victorians and the Novelists: from Dickens to Hardy
Dennis Barbara The Victorian Novel
Patrick Brantlinger A Companion to the Victorian Novel
Alice Jenkins Rereading Victorian Fiction
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders ve sınıf içi tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 8 | %30 |
Laboratuvar | 1 | %10 |
Ara sınav | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |