Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çağdaş Mimarlık Kuramları | ARCH 314 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mesleğin temel teorik kavram ve tartışmalarını anlama becerisi |
2. Mimari üretimin kuramsal arka planı hakkında eleştirel düşünebilme becerisi |
3. Teorik tartışmalar ve felsefi yaklaşımların bir sonucu olarak üretilen mimari ürünler hakkında eleştirel olarak düşünebilme becerisi |
4. Mimari ürünlerin oluşturulmasında ve eleştirel analizinde işlenmiş teorik tartışmalardan yararlanabilme becerisi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Aydınlanma Dönemi'nden 21. yüzyıla kadarki dönemde mimarlık pratiğini yönlendiren temel teorik kuramları kapsar. Ders, 19, 20. ve 21. yüzyılların ortaya koymuş olduğu temel felsefi kuramların, bunların yol açtığı mimari akımların ve bu akımların bir yansıması olarak ortaya çıkan mimari ürünlerin incelemesini içerir. Ders, bu kuramları ve onların oluşturduğu mimari akım ve uygulamaları inceleyerek, öğrenciye mimari alandaki güncel gelişmeleri anlamalarında ve eleştirel bir şekilde analiz edenbilmelerinde kullanabilecekleri düşünsel ölçütleri vermeyi amaçlar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş: Ders izlencesinin ve içeriğinin sunumu |
2 | Modernizmin Kökenleri (1): Aydınlanma ve Geçmişi (19. yüzyıla kadar) |
3 | Modernizmin Kökenleri (2): Sanayi Devrimi ve Etkileri (19. yüzyıl - 1800-1900) |
4 | Modernizm: Savaş Öncesi Yıllar (1894-1945) ve Savaş Sonrası Yıllar (1945-1970) |
5 | Modernizme Erken Tepkiler: Totaliter Mimarlık, Ekspresyonizm, Brutalizm ve Yapısalcılık (1920-1970) |
6 | Postmodernizm: Yapısalcılık, Semiyotik ve Post Modern Mimarlık (1958-1979) (1960 ve 1970'ler) |
7 | Postmodernizm: Yapısalcılık, Semiyotik ve Post Modern Mimarlık (1958-1979) (1960 ve 1970'ler) |
8 | Modernizm Dayanıyor: Chicago High-Rise Akımı, Fütürist, Ekolojik, Metabolist ve Yüksek Teknoloji Mimarisi (Yapısal Dışavurumculuk) (1960 ve 1970'ler) |
9 | Phenomenology and Critical Regionalism (1980’s) |
10 | Postyapısalcılık ve Dekonstrüktivizm (1980’ler) |
11 | Pragmatizm ve Minimalizm (1990’lar) |
12 | Çevrecilik ve Yeşil Bina Uygulamaları (Biyofmatik Tasarım, Yeşil Şehircilik, Sürdürülebilirlik) (2000’ler) |
13 | Parametrisizm (Dijital Tasarım ve Yaratıcılık) (2000’ler) |
14 | Güncel Mimari Uygulamalar (2000’ler) |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Harry Francis Mallgrave (Editor), Christina Contandriopoulos (Editor). Architectural Theory: Volume II - An Anthology from 1871 to 2005 Wiley-Blackwell 2008 (ISBN-10: 1405102608 ISBN-13: 978-1405102605)
Harry Francis Mallgrave and David J. Goodman. An Introduction to Architectural Theory: 1968 to the Present Wiley-Blackwell, 2011.(ISBN: 978-1-4051-8063-4)
Kate Nesbitt (Editor). Theorizing a New Agenda for Architecture: An Anthology of Architectural Theory 1965-1995. Princeton Architectural Press, 1996. (ISBN: I-56898-054-X)
Neil Leach (Editor). Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory. Routledge, 1997. (ISBN-13: 978-0415128261 ISBN-10: 0415128269) |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, haftada üç saat teorik ders anlatımı içermektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |