PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Web ProgramlamaCENG 382322 + 236,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Web sayfalarında bilgilerin sunumu için işaretleme dili (ör. HTML5), stil sayfası dili (ör. CSS3) ve betik dili (ör. JavaScript) seçimi ve uygulaması yeteneği
2. ASP.NET kullanarak veri tabanı üzerinde çalışan birden çok Web formlarından oluşan dinamik web uygulamaları geliştirme yeteneği
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCENG241 Nesneye Yönelik Programlama
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, .NET Core framework kullanarak web geliştirmeye kapsamlı bir giriş sağlar. Öğrenciler, İnternet ve web teknolojilerinin temellerini keşfettikten sonra .NET geliştirme platformu ve temel bileşenlerine derinlemesine dalacaklardır. Müfredat, C# dilinde nesne yönelimli programlama kavramlarını, veritabanı entegrasyonu ve veri erişim tekniklerini ve ASP.NET Core ile web uygulamaları oluşturmanın temellerini kapsar. İleri düzey konular arasında gelişmiş web sayfaları oluşturma, web servisleri geliştirme ve tüketme ile temel tasarım desenlerini uygulama yer alır. Ders boyunca, modern web geliştirmede güvenlik hususlarına ve en iyi uygulamalara özel önem verilir. Bu dersin sonunda öğrenciler, .NET Core teknolojilerini kullanarak güvenli, ölçeklenebilir web uygulamaları tasarlama, geliştirme ve dağıtma bilgi ve becerilerine sahip olacaklardır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler, ders ödevleri ve projelerinde destekleyici bir araç olarak üretken yapay zekâ (YZ) araçlarını kullanabilirler. Ancak bu araçlar, bağımsız çalışmanın yerine geçmemeli, yalnızca yardımcı olarak görülmelidir. Yapay zekâ tarafından üretilen bilgilerin ve kaynakların doğruluğunu kontrol etmek öğrencilerin sorumluluğundadır, çünkü: - Yapay zekâ araçları yanlış veya yanıltıcı bilgiler üretebilir ve var olmayan kaynaklara atıfta bulunabilir. - Yapay zekâ tarafından üretilen içerikler, fikrî mülkiyetleri uygun şekilde atıfta bulunmadan kullanabilir ve bu durum etik sorunlara yol açabilir. - Yapay zekâ desteğiyle oluşturulan her türlü içerik veya kod, uygun şekilde kaynak gösterilerek referans verilmelidir. Yapay zekâ tarafından üretilen içeriğin nasıl kaynak gösterileceği ile ilgili yönergeler için aşağıdaki kaynağa başvurabilirsiniz: Chicago Atıf Sistemi – Yapay Zekâ İçeriklerinin Kaynak Gösterimi (https://www.chicagomanualofstyle.org/qanda/data/faq/topics/Documentation/faq0422.htm)
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Genel giriş, dersin amaçları
2Web tasarım teknolojileri (HTML, CSS, JavaScript).
3Web tasarım teknolojileri (HTML, CSS, JavaScript).
4Web Sunucuları (Apache ve IIS)
5C# ile ASP.NET ile Web Uygulama Geliştirme (Giriş)
6C# ASP.NET ile Web Uygulama Geliştirme (Veritabanı kavramları: SQL, LINQ, .NET Entity Framework)
7C# ile ASP.NET ile Web Uygulama Geliştirme (Web denetimleri)
8C# ASP.NET ile Web Uygulama Geliştirme (Veritabanı kavramları: SQL, LINQ, .NET Entity Framework)
9C# ASP.NET ile Web Uygulama Geliştirme (Veritabanı kavramları: SQL, LINQ, .NET Entity Framework)
10C# ile ASP.NET ile Web Uygulama Geliştirme (Web denetimleri)
11C# ASP.NET ile Web Uygulama Geliştirme (Durum yönetimi)
12C# ASP.NET ile Web Uygulama Geliştirme (Durum yönetimi)
13Web Servisleri
14Proje sunumları
 
Kaynaklar:
C# 12 and .NET 8 – Modern Cross-Platform Development, Eighth Edition by Mark J. Price, 2023, Packt Publishing ISBN 978-1-83763-587-0
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 2 saat yüz yüze öğretim ve 2 saat laboratuvar çalışması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Laboratuvar14%20
Proje1%25
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
2Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.3
4Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.3
5Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
6Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
7Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
9Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
10Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
11Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0