Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Modüler Sistem | INAR 332 | 3 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Modüler sistemler tasarlamak |
2. Modüler sistemlerin tasarımı için uygun malzeme seçerek, yaratıcı detay önerileri geliştirmek |
3. Modüler sistemlerin tasarımı için çağdaş, özgün ve estetik çözümler önermek |
4. Tasarım sürecinin başlangıcından tamamlanmasına kadar tasarım fikrini sürdürmek |
5. Tasarım, çizim, yazılım, uygulama ve üretim ile ilgili araç, teknik ve teknolojileri tasarlar, seçer ve etkin bir şekilde kullanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INAR 288, INAR 331 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders mutfak, açık ofis, fuar stantları gibi seri üretime yönelik çok amaçlı modüler sistemler ve mobilyalar konusunda öğrencilerin farkındalıklarını geliştirmeye yönelik çalışmaları içermektedir. Tasarımlara uygun malzeme seçimi ve detay çözümlemeleri de bu derste işlenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş Sunumu: Eleştirel İkiz ve Modüler Sistemler |
2 | Panel Eleştirileri: Modüler sistemle ilgili üç ürünün eleştirel analizi (ürünlerin parçalara ayrıştırılması, parçaların çatışmalara göre karşılaştırılması) |
3 | Panel Eleştirileri: Çekimler üzerine analiz |
4 | Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 1: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler |
5 | Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 1: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model/perspektifler, video |
6 | Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 1: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model/perspektifler, birleşim detayları |
7 | Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 1: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model/perspektifler, birleşim detayları |
8 | ÖN JÜRİ 1 |
9 | Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 2: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler |
10 | Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 2: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler, video |
11 | Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 2: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler, video, birleşim detayları 1/5 |
12 | Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 2: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler , video, birleşim detayları 1/5,1/1 |
13 | ÖN JÜRİ 2 |
14 | Proje Önerisi üzerine eleştiriler |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Gary R. Bertoline
Introduction to Graphics Communications for Engineers- Third Edition, McGraw-Hill Higher Education, 2006. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat teorik, 2 saat uygulama olmak üzere 4 saat yapılmaktadır. Konu anlatımları ve kritikler ile öğrenci projelerini geliştirmek için gerekli teorik bilgi verilirken, uygulama saatlerinde ise öğrenciler stüdyo çalışması yapmaktadır. Stüdyo çalışmasında değerlendirme için kullanılan anahtar sistem jüri sistemidir. Öğrenciler, onları geliştirmek için tüm fikirleri ve girdileri paylaşırlar. Öğretim metodolojisi, her problem çözme sürecinde teorik ve pratik yönleri birlikte kapsar. Eğitmenler sorular, soyut-somut düşünme yolları oluşturur veya karar vermede anlamlı bir öğrenme dizisi planlar. Ayrıca stüdyo saatlerinde çizim çalışmaları yapılmaktadır. Stüdyo çalışmaları, Mimarlık Fakültesi tarafından İç Mimarlık Bölümü'nün kullanımına tahsis edilen stüdyo dersliklerinde yürütülecektir. Bu ders bilgisayar ve projektör kullanımını gerektirir. Tüm çizimler AutoCAD ve 3dMax, Rhinoceros, Lumion vb. diğer yazılım programları ile yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |