PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Elementer Sayı TeorisiMATH 346323 + 037,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sorunları çözmek, sonuçları açıklamak ve kanıtları değerlendirmek veya kendisinin ve başkalarının düşüncelerini eleştirmek için mantıksal ve eleştirel düşünür.
2. Doğrusal Diofant denklemlerinin tüm çözümlerinin kümesini tanımlar
3. Sahte asal kavramını anlayın ve bir sayının sahte asal mı yoksa Carmichael mi olduğunu belirleyebilir.
4. Doğrudan Q_n grubunu oluşturun. Q_n'nin boyutunu belirleyin. Legendre sembolünü hesaplar, Legendre sembolünün özelliklerini bilir. İkinci dereceden karşılıklılık yasasını bilmek ve kullanabilir
5. Mobius ters çevirme formülü ve özellikleri.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bölünebilirlik. Doğrusal Diofant denklemi. Asallar. Uyumlar. Euler, Fermat, Wilson, Lagrange ve Çin Kalan Teoremleri. Aritmetik fonksiyonlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ön Hazırlıklar
2Bölünebilme
3Asal Sayılar
4Asal Sayılar
5Sayı Teorik Fonksiyonlar
6Sayı Teorik Fonksiyonlar
7Kongrüans Sınıflarının Cebiri
8Kongrüans Sınıflarının Cebiri
9Yüksek Dereceli Kongrüanslar
10Bazı Diophant Denklemleri
11Özel Formdaki Sayılar
12Özel Formdaki Sayılar
13Bazı Doğrusal Olmayan Diofant Denklemleri
14Tam Sayıların Kareler Toplamı Olarak Gösterimi
 
Kaynaklar:
Elementary Number Theory, Seventh Ed; David M. Burton ; McGraw-Hill; 2011; 978-0073383149
 
Diğer Kaynaklar:
An Introduction to the Theory of Numbers 5th ed.; Ivan Niven, Herbert S. Zuckerman, Hugh L. Montgomery; John Wiley & Sons, Inc.; 1991; 0-471-62546-9
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders verilmektedir. Final sınavına katılabilmek için en az %50 katılım şartı aranmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev5%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)115,0015,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri54,0020,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)122,0022,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4