Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mikroişlemciler I + Lab | MECE 336 | 3 | 2 | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mikrodenetleyiciyi ve Assembly dil programlamayı kullanarak, öğrencilerin gömülü sistem tasarımı yeteneğine sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
2. Donanım arayüzleme yöntemlerini anlama |
3. Assembly dilinde programlar yazmak için yeteneği |
4. Bellek haritasını ve adreslemeyi anlama |
5. Arabirim belleği ve I/O |
6. A / D ve D / A dönüşümünü kullanma |
7. Zamanlayıcıları kullanma yeteneği |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | MECE 223 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Mikrodenetleyiciyi ve Assembly dil programlamayı kullanarak, öğrencilerin gömülü sistem tasarımı yeteneğine sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicilere Giriş |
2 | Mikroişlemci mimarisi ve komut seti |
3 | Temel komutlar |
4 | I/O portları |
5 | Saat ve Gecikmeler |
6 | Mantık İşlemleri |
7 | Ekleme ve çıkarma |
8 | 16bit ekleme ve çıkarma |
9 | Giriş / Çıkış ve Cihaz Arabirimi |
10 | Paralel I/O |
11 | Seri I/O |
12 | A / D ve D / A Dönüşümü |
13 | Programlanabilir Zamanlayıcı Altsistemi |
14 | Recitation |
|
Kaynaklar: |
Wilmhurst, Tim Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers: Principles and Applications Elsevier Ltd 2010
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Mazidi, Muhammad Ali, McKinlay, Rolin D., Causay, Danny PIC Microcontrollers and Embedded Systems Pearson International Education 2008
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |