PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlama Stüdyosu IVCRP 302324 + 4612,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kentlerin bölgeleri ile olan ekonomik, sosyal, çevresel, kültürel ve altyapısal ilişkileri konusunda bilgi sahibi olmak
2. Öğrencilerin bir problem alanına yaklaşımları konusunda analitik bakış açısı geliştirmelerini sağlamak
3. Bir kent bölge içinde yer alan çok yönlü ve hiyerarşik yapıları incelemek
4. Grup içinde yaratıcı katkılar sunarak sorumluluk alır ve uyumlu çalışır
5. Kentsel sorunlara parça-bütün etkileşimlerini anlayacak şekilde bakar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

CRP 302, CRP 301'in devamı olarak tasarlanmıştır ve seçilen aynı bölge/şehir için mekânsal stratejik planlama yaklaşımını izler. Bu ders, bu kapsamda stratejik planlama ve mekânsal tasarım uygulamalarını birleştirmeyi amaçlar ve daha çok kentsel ölçeğe odaklanır. CRP 301'de geliştirilen analiz sonuçları ve stratejilere paralel olarak öğrencilerin 1/100.000 çalışmalarını güncellemeleri, 1/25.000 ölçekli kapsamlı analizlerini ve plan çalışmalarını yürütmeleri beklenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1 1/250.000 ve 1/100.000 analizlerinin ve 1/250.000 mekansal stratejik planlarının 1/100.000 planlara dönüştürülmesi
21/100.000 mekansal stratejik plan, GZFT Analizinin gözden geçirilmesi
31/100.000 mekansal stratejik plan, Vizyonun Yenilenmesi
4Üst ölçekli stratejilerin 1/100.000 plana mekansal yansımaları
51/100.000 planları için stratejiler ve mekânsal müdahaleler geliştirmek, Çalışmanın alt bölgelerini belirlemek
6Saha çalışması / 1/25.000 alt bölgelere yönelikler analizlere gGiriş
71/25.000 Analiz, Altlık Paftaların hazırlanması ve Arazi Kullanım analizi
81/25.000 Analiz, Sorunlar ve Fırsatlar/Potansiyeller
91/25.000 Analiz, Kentsel, Çevresel, Ekonomik, Sosyal Dinamikler
101/25.000 Analiz, Alternatif Müdahaleler, Hedefler ve Eşikler
111/25.000 Mekansal Stratejik Plan: Üst ölçekten gelen stratejilerin mekansallaştırılması
121/25.000 Mekânsal Stratejik Plan: Ulaşım ve Dolaşım Sisteminin Kurgulanması
131/25.000 Mekansal Stratejik Plan: Gelişim, koruma ve yenilikçi alanlar
141/25.000 Mekânsal Stratejik Plan: Bütüncül planın tamamlanması
 
Kaynaklar:
• Alkay, E. (2014) Şehir Planlamada Analiz ve Değerlendirme Teknikleri, Literatür Yayınevi: İstanbul. • Çubukçu M., (2008) Planlamada Klasik ve Sayısal Yöntemler, ODTÜ Yayıncılık
 
Diğer Kaynaklar:
• Allison, M., Kaye J., (2015) Strategic Planning for Nonprofit Organizations, A Practical Guide for Dynamic Times, Wiley Publishing. • Bryson, J. M. (2004) What To Do When Stakeholders Matter, Public Management Review, Vol. 6, s. 21-53. • Isard, W. (1998), Methods of Interregional and Regional Analysis, Taylor and Francis • David, F. (2010). Strategic Management. 13th ed. Prentice Hall, Upper Saddle River N.J.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders yapılan çalışmalar kapsamında yüz yüze kritikler ve teorik anlatımlara yürütülmektedir. Ders haftada 4 saat ders ve 4 saat stüdyo çalışması olarak düzenlenmiştir. Stüdyo çalışması, grup çalışması, stüdyo eleştirileri ve jüri sistemi olarak düzenlenmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%40
Final Sınavı1%40
Araştırma1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)124,0048,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)36,0018,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)102,0020,00
6Ev ödevleri28,0016,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)220,0040,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)112,0012,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)132,0032,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.4
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.3
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.3
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.4
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.4