Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Veritabanı Modelleme ve Tasarımı | SENG 306 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci, çok modelli veri yönetimi kavramları ve veritabanı yönetim sistemi yazılımı hakkında geniş bir anlayışa sahip olacak |
2. Öğrenci, temel çok modelli bileşenler ve bunların işlevleri hakkında üst düzey bir anlayışa sahip olabilecek |
3. Öğrenci, SQL, NoSQL, GSQL, XPath, JSON ve SPARQL ifadeleri yazabilecek |
4. Öğrenci, çeşitli veritabanı modellerinin ve sorgu dillerinin arkasındaki teoriyi bir veri işleme probleminin çözümüne aktarabilecek |
5. Öğrenci, veri analitiği için veri hazırlamanın arkasındaki temel ilkeleri anlayabilecek |
6. Öğrenci, veri tabanı projelerini tasarlamak ve uygulamak için grup ortamında çalışabilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Çok modelli bir veri yönetimi platformu tasarlamak ve uygulamak için gerekli kavramlara ve yapılara odaklanır. İlişkisel, grafik, uzamsal, bilgi, metin ve xml gibi çeşitli veri modelleri ve bunların entegrasyonu tartışılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çok Modelli Veritabanlarına Genel Bakış |
2 | İlişkisel Cebir (RA) |
3 | Tuple İlişkisel Hesap (TRC) |
4 | RA Perspektifinden SQL |
5 | TRC Perspektifinden SQL |
6 | Grafik Veri Modeli (Birinci Ara Sınav) |
7 | RDF |
8 | SPARQL |
9 | Mekansal Model |
10 | GSQL |
11 | XML (İkinci Ara Sınav) |
12 | XML ve XPath'ler |
13 | JSON Modeli |
14 | Örnek Olay İncelemeleri |
|
Kaynaklar: |
Database Systems Concepts, A. Silberschatz, H.F. Korth ve S. Sudarshan , McGraw Hill 2010
|
|
Diğer Kaynaklar: |
SQL & NoSQL Databases: Models, Languages, Consistency Options and Architectures for Big Data Management, Andreas Meier, Springer Vieweg 2019
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders
Ödev |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %20 |
Midterm Exam | 2 | %30 |
Case Study | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |