Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu IV | INAR 302 | 3 | 2 | 4 + 4 | 6 | 9,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mekanların problemlerini ve kullanıcı ihtiyaçlarını analiz etmek |
2. Yeni işlevler için mimari ihtiyaç programlarını oluşturulmak |
3. Bir proje için özel tasarım dili geliştirmek ve kullanmak |
4. Bir projenin belirli detaylarını tasarlamak |
5. İç mimari formu bilgisayar ortamında tasarlamak |
6. İç mimarlık alanında parametrik tasarım stratejileri geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 301 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INAR 288, INAR 301 |
|
Dersin Tanımı:
Bu, Interior Design Studio serisinin dördüncü stüdyosudur. Interior Design Studio serisi, iç mimari müfredatının çekirdeğini oluşturur. Interior Design Studio serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgilerini/becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulamalarına olanak tanır. Serideki her stüdyo, tasarım probleminin konusuna, konseptine, ölçeğine ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsar.
Bu derste, kompleks yapılardaki çeşitli faaliyetlerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir önem verilmektedir. INAR 302, iç mimarlığın kentsel bağlam ve şehir ile ilişkisini tartışan ve parametrik tasarım stratejileri geliştiren deneysel bir stüdyodur. Bilgisayar ortamında bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir parçasıdır ve öğrenciler 3d formları dijital yazılımlar ile formüle ederler ve bu 3d formların içini detaylı bir şekilde tasarlamakla yükümlüdürler. Bu dersin öğrencilerinin Renkli ve Dijital Üretim laboratuvarlarını kullanmaları ve laboratuvar araştırmalarının çıktılarını final jürisine sunmaları gerekmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Problemin tartışılması ve grup ve bireysel araştırmaların başlaması |
2 | Araştırma ve Konsept geliştirme |
3 | Ön jüri 1: Tasarım önerisi geliştirme ve ön araştırma |
4 | 1/200 veya 1/100 ölçekli çevre ve mimari plan geliştirme |
5 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
6 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
7 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
8 | Ön Jüri 2: 1. Aşamanın Teslimi ( 1/50 ölçekli Ön Tasarım teklifi) |
9 | İkinci aşamanın tanıtımı ve araştırması |
10 | Seçilen Alanların Detaylı Tasarımı |
11 | Seçilen Alanların Detaylı Tasarımı |
12 | Mobilya ve detay tasarımı |
13 | Ön Jüri 3: 2. Aşamanın teslimi (1/20 ölçekli Seçili alanların detaylı tasarımı) |
14 | Renk, 3 boyutlu model ve sunum üzerine tartışmalar |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, 14 haftalık akademik dönem boyunca haftada 8 saat denetimli stüdyo çalışması yürütülecektir. Her hafta dersin 4 saati, ya konu anlatımı şeklinde ya da öğrencilerin çalışmalarının eleştirisi ve değerlendirmesi şeklinde teorik tartışmalardan oluşacak; diğer 4 saati öğrencilerin tasarım çalışmalarından oluşacaktır.
4 saatlik stüdyo çalışmasında anahtar sistem jüri sistemidir. Öğrenciler, onları geliştirmek için tüm fikirleri ve girdileri paylaşırlar. Öğretim metodolojisi, her problem çözme sürecinde teorik ve pratik yönleri birlikte kapsar. Eğitmenler sorular, soyut-somut düşünme yolları oluşturur veya karar vermede anlamlı bir öğrenme dizisi planlar. Ayrıca stüdyo saatlerinde çizim çalışmaları yapılmaktadır. Stüdyo çalışmaları, Mimarlık Fakültesi tarafından İç Mimarlık Bölümü'nün kullanımına tahsis edilen stüdyo dersliklerinde yürütülecektir. Bu ders bilgisayar ve projektör kullanımını gerektirir. Tüm çizimler AutoCAD ve 3dMax, Rhinoceros, Lumion vb. diğer yazılım programları ile yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 3 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |