PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uygulamalı İngilizce Akademik KonuşmaCEC 2343 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Etkili akademik iletişim ilkelerini tanımlamak ve uygulamak.
2. Açık ve öz bir dil kullanarak yapılandırılmış akademik sunumlar planlamak ve gerçekleştirmek.
3. Mantıklı argümanlar geliştirmek ve akademik tartışmalara katılmak için eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4. Kamu konuşma ortamlarında, sorulara yanıt verme dahil, özgüvenle etkileşimde bulunma yeteneğini göstermek.
5. Sahne heyecanı, stres ve telaffuz zorlukları gibi yaygın iletişim engellerini aşmak.
6. Eş sunumlarını değerlendirmek ve yapıcı geri bildirimde bulunmak, iş birliği ile gelişimi teşvik etmek.
7. Akademik konuşma becerilerinin ustalığını gösteren bir final akademik projesi oluşturmak ve sunmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, üniversite düzeyinde İngilizce konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanmaktadır. Öğrenciler, etkileşimli etkinlikler, tartışmalar ve sunumlar aracılığıyla özgüven ve akıcılık kazanacaklardır. Akademik kelime dağarcığı, etkili iletişim stratejileri ve eleştirel düşünme vurgulanarak, öğrencilerin akademik ve profesyonel ortamlarda başarılı bir şekilde yer alması hedeflenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Akademik Konuşmaya Giriş Akademik konuşmanın temel ilkeleri / Akademik bağlamlarda etkili iletişim örnekleri
2Akademik Sunumların Yapılandırılması Akademik sunumların planlanması / Giriş, ana kısım ve sonuç yapıları / Zaman yönetimi ve odaklanmayı sürdürme
3Akademik Sunumların Yapılandırılması Akademik sunumların planlanması / Giriş, ana kısım ve sonuç yapıları / Zaman yönetimi ve odaklanmayı sürdürme
4Etkili Argümantasyon ve Eleştirel Düşünme İddiaları destekleme ve mantıklı argümanlar geliştirme / Eleştirel düşünme becerileri ile tartışma stratejileri
5Etkileşimli Aktiviteler Grup tartışmaları ve problem çözme senaryoları
6Etkileşimli Aktiviteler Akademik tartışmalar
7Etkileşimli Aktiviteler Örnek makalelere dayalı tartışmalar
8Ekip Sunumları / Akran Gözlemi ve Geri Bildirim
9Ekip Sunumları / Akran Gözlemi ve Geri Bildirim
10Araştırılmış bilgilendirici konuşma
11Hazırlıksız Konuşma
12Rol oyunu: İkna Edici Konuşma
13Hazırlıklı Konuşma ve Akran Geri Bildirimi
14Son Projeler
 
Kaynaklar:
Duzan, C., Yalçın, E. & Ergüven Orhan, T Academic Speaking Skills. Blackswan Publishing House. 2016
 
Diğer Kaynaklar:
Rendle – Short, J. The Academic Presentation: Situated Talk in Action (Directions in Ethnomethodology and Conversation Analysis) Routledge. 2016
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık dersler, akademik konuşma ilkeleri, teknikleri ve etkili iletişim stratejileri hakkında temel bilgiler sağlayacaktır. Konular, sunumların yapılandırılması, argümantasyon ve eleştirel düşünmeyi içerecektir. Katılımı artırmak ve becerilerin uygulanmasını sağlamak için grup tartışmaları, tartışmalar ve rol oynama egzersizleri dahil edilecektir. Aktiviteler, eleştirel düşünmeyi ve etkili argümantasyonu teşvik etmek amacıyla gerçek dünya senaryolarına odaklanacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Quiz1%15
Ara Sınav1%15
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.4
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.3
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.3
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.2
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.4
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir3
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.3
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.4
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 3
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.3