Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uygulamalı İngilizce Akademik Konuşma | CEC 234 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Etkili akademik iletişim ilkelerini tanımlamak ve uygulamak. |
2. Açık ve öz bir dil kullanarak yapılandırılmış akademik sunumlar planlamak ve gerçekleştirmek. |
3. Mantıklı argümanlar geliştirmek ve akademik tartışmalara katılmak için eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4. Kamu konuşma ortamlarında, sorulara yanıt verme dahil, özgüvenle etkileşimde bulunma yeteneğini göstermek. |
5. Sahne heyecanı, stres ve telaffuz zorlukları gibi yaygın iletişim engellerini aşmak. |
6. Eş sunumlarını değerlendirmek ve yapıcı geri bildirimde bulunmak, iş birliği ile gelişimi teşvik etmek. |
7. Akademik konuşma becerilerinin ustalığını gösteren bir final akademik projesi oluşturmak ve sunmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, üniversite düzeyinde İngilizce konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanmaktadır. Öğrenciler, etkileşimli etkinlikler, tartışmalar ve sunumlar aracılığıyla özgüven ve akıcılık kazanacaklardır. Akademik kelime dağarcığı, etkili iletişim stratejileri ve eleştirel düşünme vurgulanarak, öğrencilerin akademik ve profesyonel ortamlarda başarılı bir şekilde yer alması hedeflenmektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Akademik Konuşmaya Giriş Akademik konuşmanın temel ilkeleri / Akademik bağlamlarda etkili iletişim örnekleri |
2 | Akademik Sunumların Yapılandırılması Akademik sunumların planlanması / Giriş, ana kısım ve sonuç yapıları / Zaman yönetimi ve odaklanmayı sürdürme |
3 | Akademik Sunumların Yapılandırılması Akademik sunumların planlanması / Giriş, ana kısım ve sonuç yapıları / Zaman yönetimi ve odaklanmayı sürdürme |
4 | Etkili Argümantasyon ve Eleştirel Düşünme İddiaları destekleme ve mantıklı argümanlar geliştirme / Eleştirel düşünme becerileri ile tartışma stratejileri |
5 | Etkileşimli Aktiviteler Grup tartışmaları ve problem çözme senaryoları |
6 | Etkileşimli Aktiviteler Akademik tartışmalar |
7 | Etkileşimli Aktiviteler Örnek makalelere dayalı tartışmalar |
8 | Ekip Sunumları / Akran Gözlemi ve Geri Bildirim |
9 | Ekip Sunumları / Akran Gözlemi ve Geri Bildirim |
10 | Araştırılmış bilgilendirici konuşma |
11 | Hazırlıksız Konuşma |
12 | Rol oyunu: İkna Edici Konuşma |
13 | Hazırlıklı Konuşma ve Akran Geri Bildirimi |
14 | Son Projeler |
|
Kaynaklar: |
Duzan, C., Yalçın, E. & Ergüven Orhan, T Academic Speaking Skills. Blackswan Publishing House.
2016
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Rendle – Short, J. The Academic Presentation: Situated Talk in Action (Directions in Ethnomethodology and Conversation Analysis) Routledge.
2016
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık dersler, akademik konuşma ilkeleri, teknikleri ve etkili iletişim stratejileri hakkında temel bilgiler sağlayacaktır.
Konular, sunumların yapılandırılması, argümantasyon ve eleştirel düşünmeyi içerecektir.
Katılımı artırmak ve becerilerin uygulanmasını sağlamak için grup tartışmaları, tartışmalar ve rol oynama egzersizleri dahil edilecektir.
Aktiviteler, eleştirel düşünmeyi ve etkili argümantasyonu teşvik etmek amacıyla gerçek dünya senaryolarına odaklanacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Quiz | 1 | %15 |
Ara Sınav | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 4 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 3 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 2 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 3 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 3 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 3 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 3 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 3 |