PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mühendislik EkonomisiIE 3413 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Zaman, para, faiz oranı ve enflasyonun paranın değeri üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
2. mühendislik ekonomisi problemlerini formüle etmek ve mevcut/yıllık/gelecek değer, getiri oranı ve fayda/maliyet analizi yapmak
3. Farklı değerlendirme yöntemlerini kullanarak proje alternatiflerini analiz etme ve karşılaştırma becerisine sahip olmak
4. Değiştirme ve elde tutma analizi yapabilme yeteneğine sahip
5. proje finansmanı kaynaklarının, borç-öz sermaye karışımının ve sermaye maliyetinin anlaşılması
6. Talimatları izleyerek çevrimiçi öğrenme platformlarını kullanma becerilerini geliştirmek
7. etik sorunların farkında olmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Mühendislik Ekonomisinin Temelleri; Zaman ve Faiz Parayı Nasıl Etkiler; Faktör Notasyonu ve Nakit Akış Şemaları; Değişen Nakit Akışları ve Gradyanlar; Nominal ve Efektif Faiz Oranları; Mevcut Değer Analizi; Yıllık Değer Analizi; Getiri Oranı Analizi: Tek Alternatif; Getiri Oranı Analizi: Çoklu Alternatifler; Fayda/Maliyet Analizi ve Kamu Sektörü Ekonomisi; Proje finansmanı; Değiştirme ve Elde Tutma Kararları; Başabaş ve Geri Ödeme Analizi; Enflasyonun Etkileri
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mühendislik Ekonomisinin Temelleri
2Zaman ve Faiz Parayı Nasıl Etkiler?
3Faktör Notasyonu ve Nakit Akış Şemaları
4Değişen Nakit Akışları ve Gradyanlar
5Nominal ve Efektif Faiz Oranları
6Mevcut Değer Analizi
7Yıllık Değer Analizi
8Getiri Oranı Analizi: Tek Alternatif
9Getiri Oranı Analizi: Çoklu Alternatifler
10Fayda/Maliyet Analizi ve Kamu Sektörü Ekonomisi
11Proje finansmanı
12Değiştirme ve Elde Tutma Kararları
13Başabaş ve Geri Ödeme Analizi
14Enflasyonun Etkileri
 
Kaynaklar:
L. Blank and A. Tarquin Engineering Economy, 8th Ed. McGraw-Hill 2018 978-1259253294
 
Diğer Kaynaklar:
J.A. White, K.E. Case, and D.B. Pratt Principles of Engineering Economic Analysis Wiley 2010 978-0470113967 C.S. Park, Contemporary Engineering Economics (5th Ed) Pearson 2011 0-13-509638-3
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%25
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)12,002,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri55,0025,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)113,0013,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.2
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.2
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.3
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.1
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.1
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.1
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.1
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.2