Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mobil Uygulama Geliştirme | CPR 210 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mobil işletim sistemlerini ve geliştirme ortamlarını açıklayabilecektir. |
2. Android ve/veya iOS platformları için temel seviyede uygulamalar geliştirebilecektir. |
3. Kullanıcı arayüzü tasarım prensiplerini kullanarak sezgisel ve kullanıcı dostu arayüzler oluşturabilecektir. |
4. Mobil uygulamalarda veri yönetimi ve veritabanı işlemlerini gerçekleştirebilecektir. |
5. Web servisleri ve API entegrasyonu yaparak uygulamalarını harici sistemlerle entegre edebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mobil cihazlar üzerinde çalışan uygulamaların geliştirilmesine yönelik temel prensipleri öğretir. Android ve/veya iOS platformlarında uygulama geliştirme süreçleri, kullanıcı arayüzü tasarımı, veri yönetimi, cihaz özelliklerine erişim, hata ayıklama ve yayınlama aşamaları ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında öğrenciler, üretken yapay zekâ araçları (örneğin ChatGPT, GitHub Copilot) kullanarak:
Kod tamamlama ve hata ayıklama
Kullanıcı arayüzü için tasarım önerileri oluşturma
Uygulama senaryoları üretme
Kodun yorumlanması ve belgelendirilmesi gibi işlemleri deneyimleyecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mobil Geliştirmeye Giriş |
2 | Mobil Uygulama Geliştirme Araçları |
3 | Mobil Kullanıcı Arayüzü (UI) Tasarımı |
4 | Aktiviteler, Fragmentler ve Navigasyon |
5 | Kullanıcı Girdi İşleme |
6 | Veri Yönetimi ve Depolama |
7 | Web Servisleri ve API Entegrasyonu |
8 | Vize Sınavı |
9 | Mobil Uygulama Performans Optimizasyonu |
10 | Mobil Güvenlik |
11 | Haritalar ve Konum Servisleri |
12 | Bildirimler ve Arka Plan İşlemleri |
13 | Mobil Test ve Hata Ayıklama |
14 | Mobil Uygulama Yayınlama Süreci |
|
Kaynaklar: |
McElhearn, K. (2022). Swift programming: The Big Nerd Ranch guide (3rd ed.). Big Nerd Ranch
Mednieks, Z., Dornin, L., Meike, M., & Nakamura, R. (2021). Programming Android (2nd ed.). O’Reilly Media
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Android Developers. (2024). Android developer guide. Retrieved from https://developer.android.com
Apple Developer. (2024). Human interface guidelines. Retrieved from https://developer.apple.com
Flutter. (2024). Flutter documentation. Retrieved from https://flutter.dev/docs |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavları yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır. Vize, Final ve Sınıf içi değerlendirmelere katılmayan öğrenci devamsızlıktan kalacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 12 | 2,00 | 24,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 12 | 2,00 | 24,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Bilgisayar sistemlerinde yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar sistemlerinde kullanabilme becerisi, Bilgisayar sistemindeki problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntemler ve tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | 0 |
2 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, Bilgisayar programında gerekli olan teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 1 |
3 | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek | 2 |
4 | İleri düzey programlama becerisi kazanır. Güncel bilgisayar programlama teknolojilerini kullanarak sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
5 | Bağımsız çalışabilme, inisiyatif alabilme, özgün içerikler oluşturabilme ve yazılım takımları içinde verimli çalışabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
6 | Türkçeyi ve İngilizce yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde kullanabilme, sunulan Bilgisayar Programcılığı bilgisini kolayca takip etme ve meslektaşlarıyla etkin bir biçimde iletişim kurabilme becerisine sahip olmak. | 2 |
7 | Sorunların çözümünde bilimsel yöntemler kullanmayı benimser ve problem çözme becerisini geliştirir. | 1 |
8 | Bilgiye erişebilmeye bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
9 | Kendi alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek | 1 |
10 | Bilgiye erişebilme bilimde ve teknolojide gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kişisel gelişimi sürdürebilme becerisine sahip olmak | 3 |
11 | Mesleki, hukuksal, sosyal ve etik sorumluluklarını anlayabilir ve uygular. | 1 |