Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kariyer Planlama | CEC 103 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kariyer Merkezi Faaliyetlerinin Tanınması |
2. Öz Farkındalığın Artırılması |
3. Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi |
4. Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi |
5. Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranması |
6. Destek Birimlerinin Tanınması |
7. Etkin Kaynak Kullanımının Öğrenilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kariyer planlaması, kişinin kendini tanıma ve potansiyelini keşfetme çabası ile başlar. Bu ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. Ders kapsamındaki destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirerek, bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış, uygulamalı ödevler ile desteklenmiştir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
--- üretken yapay zeka kullanımı yoktur --- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kariyer Merkezi |
2 | Zeka ve Kişilik |
3 | Kişisel Özellikler ve Beceriler |
4 | Kariyer Nedir? |
5 | Kariyerime Nasıl Hazırlanırım? |
6 | Temel İletişim Becerileri |
7 | Sektör Günleri – Sivil Toplum Kuruluşları |
8 | Sektör Günleri – Kamu Sektörü |
9 | Sektör Günleri – Özel Sektör |
10 | Sektör Günleri – Akademi |
11 | Sektör Günleri – Girişimcilik |
12 | Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama |
13 | Etkili Mülakat Teknikleri |
14 | Ders Değerlemesi ve Proje Detayları |
|
Kaynaklar: |
"Tüm Yönleriyle Kariyer Yönetimi" Edited by Ahmet Günay, Rukiye Çelik, İlker Hüseyin Çarıkçı, Azmi Yalçın. Nobel (2020). ISBN: 978-625-406-883-6 |
|
Diğer Kaynaklar: |
"Kariyer Yönetimi - İş Dünyasına Giriş Rehberi" Author: Berat Çiçek. Nobel (2020). ISBN: 978-625-406-394-7 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Kariyer Planlama dersi, tüm Fakülteler ile Meslek Yüksek Okulunda Güz/Bahar Dönemlerinde, 14 hafta boyunca, haftada üç ders saati olarak düzenlenmiştir. Dersler, konulara ve ders içeriklerine uygun olacak şekilde; Üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri ve diğer Üniversiteler ile ilgili Sivil Toplum Kuruluşlarından davet edilecek misafir eğitimciler tarafından işlenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Profesyonel Özgeçmiş Örneği ve Ön Yazı Hazırlama | 1 | %10 |
Kariyer Platformu Profili Oluşturma | 1 | %10 |
Kariyer Merkezi Tarafından Düzenlenen Etkinliklere Katılım ve Raporlama | 5 | %40 |
Final Projesi | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 2 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 1 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 1 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 0 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 2 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 1 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 4 |