PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Reklam TasarımıHİR 1143 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Reklam faaliyetleri için afiş ve broşür tasarımı yapabilir.
2. Photoshop programını ileri düzeyde kullanabilir ve fotoğraflar üzerinde profesyonel düzenlemeler gerçekleştirebilir.
3. Firmalara yönelik logo ve kartvizit tasarımları hazırlayabilir.
4. Dış mekân reklamcılığına ilişkin teorik ve pratik bilgi edinir.
5. Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformları için görsel tasarım yapabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste öğrenciler, kurumsal kimliği yansıtan logo, kartvizit, afiş, banner gibi reklam öğeleri hakkında teorik ve pratik bilgiler edinir. Ders kapsamında; tasarım ilkeleri, renklerin reklamlardaki anlamları, başarılı logo, afiş, broşür ve el ilanlarının özellikleri öğrencilere aktarılır. Ayrıca, görsel tasarımda yaygın olarak kullanılan Photoshop programının reklam tasarımlarına uygulanışı öğretilir. Öğrenciler, bu eğitim sayesinde Photoshop'u profesyonel düzeyde kullanarak tasarım projeleri geliştirebilmekte ve fotoğraflar üzerinde ileri düzey düzenlemeler yapabilme becerisi kazanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin işeyiş biçimi ve kullanılacak program ile ilgili genel bilgilendirme
2Photoshop’a Giriş (Arayüz Tanıtımı) ve Reklam Tasarımı Hakkında Teorik Bilgilerin Aktarılması
3Reklam Tasarımında Kullanılacak Photoshop Araçları – 1
4Reklam Tasarımında Kullanılacak Photoshop Araçları – 2
5Reklam Tasarımında Kullanılacak Photoshop Araçları – 3
6Photoshop’ta Katman Mantığı ve Maskeleme İşlemleri
7Vize Sınavı
8Logo ve Face logo Tasarımı
9Kartvizit Tasarımı ve Mock-up Çalışmaları
10Afiş Tasarımı
11Sosyal Medya Gönderi ve Hikâye Tasarımı
12Sosyal Medya Gönderi ve Hikâye Tasarımı
13Sosyal Medya Gönderi ve Hikâye Tasarımı
14Sosyal Medya Gönderi ve Hikâye Tasarımı
 
Kaynaklar:
Grafik Tasarım ve Reklam, Ulufer TEKER, Yorum Sanat Yayınları.
 
Diğer Kaynaklar:
Photoshop CS6, Özge Mardi BAYAR, Kodlab Yayınları Reklamda Görsel Tasarım, Özen Akat Özdem- Müge Elden, Yay Yayınları
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saatlik teorik anlatım ve örnek uygulamaların incelenmesi.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%30
Haftalık Çalışmalar5%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.2
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.4
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.4
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.2
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.4
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.1
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.3
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.1
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.1
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.4
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.2
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.3
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.1