Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Görüntü Üretimi II | HİR 424 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Görüntü üretim süreçlerinin bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
2. Kurgu hakkında bilgi sahibi olur. |
3. Kurguya ilişkin tarihsel süreçler ve yaklaşımları öğrenir. |
4. Teknik müdahalelerle anlamın kurulabileceğini öğrenir. |
5. Uygun kurgu tekniklerini kendi çalışmalarına uygulayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin kapsamı, görüntü üretiminin temel kavramlarından biri olan kurguya ilişkin teorik bir eğitim ile Adobe Premiere ve Grass Valley Edius kurgu programlarının öğretildiği pratiğe ilişkin uygulamaların bir bileşiminden oluşmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriğinin açıklanması |
2 | Kurguya ilişkin tarihsel yaklaşımlar |
3 | Kurgu türleri |
4 | Kurgu programının kullanımı |
5 | Reklam Kurgusu |
6 | Tanıtım Filmi Kurgusu |
7 | Vize |
8 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Konu ve Grup Seçimleri) |
9 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Senaryo yazım süreci) |
10 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Prodüksiyon Süreci) |
11 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Prodüksiyon Süreci) |
12 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Post Prodüksiyon Süreci) |
13 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Post Prodüksiyon Süreci) |
14 | Dönemin genel bir değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
Edward Dmytryk, Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu, Doruk, 2015. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Walter Murch, Göz Kırparken, Jules Verne, 2019.
Mikail Kartal, Media Studio Pro ile Dijital Kurgu, Pusula, 2004. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saat ders |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
Ödev | 2 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 1 |
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 0 |
3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 1 |
4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 3 |
5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 1 |
6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 4 |
7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 3 |
8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 0 |
9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 0 |
10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 0 |
11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 2 |
12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 0 |
13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 0 |
15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 4 |
16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 4 |
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 3 |
19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 0 |