PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Görüntü Üretimi IHİR 4223 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Teknik müdahalelerle anlamın kurulabileceğini öğrenir.
2. Sektördeki görsel ürünlerin üretim süreçlerini tahayyül edebilir.
3. Görüntüyü kayıt altına almaya yarayan cihazları tanır.
4. Fotoğraf makinesi ve kamerayı amaca uygun olarak kullanmasını öğrenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders kapsamında görüntünün teknik boyutu üzerinde durulmakta, söz konusu teknik görüntüyü elde edebilmek için lüzumlu olan teknik cihazların kullanımı öğretilmektedir. Söz konusu cihazlardan bilhassa kamera ve fotoğraf makinesinin çalışma prensipleri ve teknik özellikleri detaylı bir şekilde öğrenciye aktarılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin açıklanması
2Hikaye ve senaryo
3Senaryo yazım şekilleri
4Reklam Senaryosu ve modelleri
5Uygulama
6Uygulama
7Vize
8Görüntü kavramı ve anlam
9Görüntü Dili (Sinematografi)
10Kamera kullanım uygulamaları
11Reklam Çekimi Uygulamaları
12Reklam Çekimi Uygulamaları
13Reklam Çekimi Uygulamaları
14Dönemin genel bir değerlendirmesi
 
Kaynaklar:
Gürol Gökçe , Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği , DER, 2012.
 
Diğer Kaynaklar:
Nadir Kafalı, Televizyon Yapımlarında Teknik ve Kuramsal Temeller, Ümit, 2000. Bülent Vardar, Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri, Beta, 2012.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saat ders
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%25
Ödev2%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.1
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.0
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.1
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.1
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.4
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.3
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.0
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.0
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.2
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.0
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.0
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.4
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.4
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.3
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0