PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
KurguHİR 2123 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kurgunun temel bileşenlerine ve kavramlarına vakıf olur.
2. Kurgunun geçirdiği tarihsel süreci öğrenir. Tekniği bağlamında değerlendirebilir.
3. Farklı türde filmlerin kurgu yapıları hakkında çözümleme yapabilir.
4. Öğrendiği kurgu tekniklerini kendi çalışmalarında uygulayarak filmde anlamı nasıl oluşturabileceğini öğrenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders kapsamında, kurgunun temel bileşenleri tarihsel süreç içerisinde yaşanılan değişimler takip edilerek incelenmekte; amaca yönelik seçilen filmlerin kurgu yapısı üzerine tartışmalar yapılmaktadır. Kurgu programlarının temel mantığı öğretilmekte ve çeşitli kurgu programlarıyla kurguya yönelik kavramsal bilginin uygulamaya transferi sağlanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin açıklanması
2Kurgunun temel bileşenleri ve kavramları
3Kurgunun tarihsel süreci
4Amerikan ve Sovyet kurgu gelenekleri. Kuleshov, Eisenstein, Pudovkin, Griffith, Vertov
5Kurgu türlerinin örnekli anlatımı
6Kurgu programları nasıl kullanılır?
7Vize
8Kurgu programı kullanımı ve uygulaması.
9Kurgu programı kullanımı ve uygulaması
10Kurgu programı kullanımı ve uygulaması.
11Uygulama- Farklı film türlerinin kurgusal yapısının incelenmesi
12Uygulama-Çekilen görüntülere kurgu tekniklerini uygulama
13Uygulama haftalarının analizi ve değerlendirilmesi
14Kavramsal düzleminden uygulamaya değin kurguya genel bir bakış ve değerlendirme
 
Kaynaklar:
Aleksey G. Sokolov / Çev.Semir Aslanyürek, Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Agora Kitaplığı, 2007. Edward Dmytryk, Sinemada Kurgu, Agora Kitaplığı, 2021.
 
Diğer Kaynaklar:
Walter Murch , Göz Kırparken, Jules Verne, 2019. Edward Dmytryk, Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu, Doruk, 2015. Mikail Kartal, Media Studio Pro ile Dijital Kurgu, Pusula, 2004.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saat ders
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Haftalık Çalışmalar5%10
Proje1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.1
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.1
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.3
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.3
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.4
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.1
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.1
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.1
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.3
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.2
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.2
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.2
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.3
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2