PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
SenaryoHİR 1123 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Senaryo yazım aşamalarını öğrenir.
2. Geleneksel ya da çağdaş anlatı biçimlerini bir senaryo haline getirebilir.
3. Reklam filmi, belgesel, tanıtım filmi ve kısa film senaryoları arasındaki farkları idrak eder; söz konusu türlere uygun yazım tekniklerini uygulamayı öğrenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında senaryonun temel kuralları, bileşenleri ve yazım teknikleri ele alınacak; gündelik hayattan bir momentin ya da tarihsel bir söylencenin hangi usüllerle bir anlatıya dönüştürülebileceği tartışılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin açıklanması. Senaryo nedir? Senaryo ile edebiyat ilişkisi nedir?
2Anlatı türleri nelerdir?
3Senaryo türleri nelerdir?
4Reklam senaryosu nedir?
5Senaryo yazım aşamaları nelerdir?
6Senaryo yazım aşamaları- Çerçeve metin hazırlığı / Uygulama
7Vize
8Senaryoyu oluşturan unsurlar / Düşünce- Konu- Kompozisyon
9Senaryoyu oluşturan unsurlar / Kompozisyon / Karakter- Tip
10Senaryoya yazım aşamaları- Sinopsis / Uygulama
11Senaryoya yazım aşamaları- Treatman / Uygulama
12Senaryoda diyalog / Uygulama
13Çekim Senaryosu / Uygulama
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Semir ASLANYÜREK, Senaryo Kuramı, Agora Kitaplığı, 2014.
 
Diğer Kaynaklar:
Ayşe (Eziler) Kıran – Zeynel Kıan, Yazınsal Okuma Süreçleri, Seçkin, 2011. Öktem Başol, Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri , Pana Film Yayınları, 2010. William Miller, Senaryo Yazımı- Sinema ve Televizyon İçin, Hayalperest, 2009.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saat ders
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Haftalık Çalışmalar5%10
Final Projesi1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.1
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.0
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.4
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.4
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.1
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.0
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.0
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.0
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.0
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.2
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.0
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.0
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.1
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.3
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.3
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.1
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0