PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Fransızca IIFRAN 1023 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliFransızca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Günlük yaşam, seyahat ve ulaşım gibi konularda kısa ve basit diyaloglara katılabilir.
2. Kişisel deneyimlerini ve gelecek planlarını basit cümlelerle ifade edebilir.
3. Kısa mektup, e-posta gibi yazılı metinler üretebilir.
4. Temel düzeyde okuma parçalarını anlayabilir ve ana fikri belirleyebilir.
5. Günlük durumlarda kullanılan ifadeleri anlayabilir ve uygun şekilde yanıt verebilir.
6. Fransızca'da temel zaman yapılarını (şimdiki, geçmiş ve gelecek) kullanabilir.
7. Fransızca konuşulan ülkelerin kültürleri ve yaşam tarzları hakkında temel farkındalık gösterebilir.
8. Basit yönergeleri ve açıklamaları anlayıp uygulayabilir.
9. Fransızca'da sık kullanılan kelime ve ifadeleri doğru telaffuz edebilir.
10. Konuşmalarda ve yazılı metinlerde uygun bağlaçlar kullanarak fikirlerini organize edebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerFRAN 101
 
Dersin Tanımı:

A.1.1 düzeyinde temel Fransızca dil bilgisine sahip öğrencilere yönelik güz/bahar dönemi seçmeli dersi olan FRAN 102, FRAN 101'in devamıdır. Öğrencilerin Fransızca'yı anlama ve dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini ifade etmeleri hedeflenmiştir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı
2Ünite 3 / Konu 1-2
3Ünite 3 / Konu 3-4
4Ünite 3 / Değerlendirme
5Ünite 4 / Konu 1-2
6Ünite 4 / Konu 3-4
7Ünite 4 / Değer lendirme
8Ara Sınav
9Ünite 5 / Konu 1-2
10Ünite 5 / Konu 3-4
11Ünite 5/ Mektup, e- posta, v. b yazma
12Ünite 5 / Ulaşım araçları, seyahat yazıları
13Ünite 5 / Değerlendirme
14Final Sınavı Hazırlıkları/ Konu tekrarları
 
Kaynaklar:
Jacky Girardet-Jacques Pécheur, Colette Gibbe, Marie-Louise Parizet - Tendances méthode de Français A1 - CLE International [2016] [ISBN: 9782090385250]
 
Diğer Kaynaklar:
Jacky Girardet- Jacques Pécheur - Tendances méthode de Français A 1 Cahier d'activités - CLE International - [2016] [ISBN: 9782090385267]
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışması, öğretim elemanı tarafından sunulan alıştırmalar, PowerPoint sunumlar ve audio cd, video klip, DVD gibi çeşitli ders materyalleri.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir.4
2Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.3
3Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir.2
4Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir.3
5Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.1
6Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir.2
7Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir.3
8Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir.3
9Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir.2
10Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir.2
11Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir.3
12Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir.3