Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Fransızca II | FRAN 102 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Fransızca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Günlük yaşam, seyahat ve ulaşım gibi konularda kısa ve basit diyaloglara katılabilir. |
2. Kişisel deneyimlerini ve gelecek planlarını basit cümlelerle ifade edebilir. |
3. Kısa mektup, e-posta gibi yazılı metinler üretebilir. |
4. Temel düzeyde okuma parçalarını anlayabilir ve ana fikri belirleyebilir. |
5. Günlük durumlarda kullanılan ifadeleri anlayabilir ve uygun şekilde yanıt verebilir. |
6. Fransızca'da temel zaman yapılarını (şimdiki, geçmiş ve gelecek) kullanabilir. |
7. Fransızca konuşulan ülkelerin kültürleri ve yaşam tarzları hakkında temel farkındalık gösterebilir. |
8. Basit yönergeleri ve açıklamaları anlayıp uygulayabilir. |
9. Fransızca'da sık kullanılan kelime ve ifadeleri doğru telaffuz edebilir. |
10. Konuşmalarda ve yazılı metinlerde uygun bağlaçlar kullanarak fikirlerini organize edebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | FRAN 101 |
|
Dersin Tanımı:
A.1.1 düzeyinde temel Fransızca dil bilgisine sahip öğrencilere yönelik güz/bahar dönemi seçmeli dersi olan FRAN 102, FRAN 101'in devamıdır. Öğrencilerin Fransızca'yı anlama ve dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini ifade etmeleri hedeflenmiştir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı |
2 | Ünite 3 / Konu 1-2 |
3 | Ünite 3 / Konu 3-4 |
4 | Ünite 3 / Değerlendirme |
5 | Ünite 4 / Konu 1-2 |
6 | Ünite 4 / Konu 3-4 |
7 | Ünite 4 / Değer lendirme |
8 | Ara Sınav |
9 | Ünite 5 / Konu 1-2 |
10 | Ünite 5 / Konu 3-4 |
11 | Ünite 5/ Mektup, e- posta, v. b yazma |
12 | Ünite 5 / Ulaşım araçları, seyahat yazıları |
13 | Ünite 5 / Değerlendirme |
14 | Final Sınavı Hazırlıkları/ Konu tekrarları |
|
Kaynaklar: |
Jacky Girardet-Jacques Pécheur, Colette Gibbe, Marie-Louise Parizet - Tendances méthode de Français A1 - CLE International [2016] [ISBN: 9782090385250] |
|
Diğer Kaynaklar: |
Jacky Girardet- Jacques Pécheur - Tendances méthode de Français A 1 Cahier d'activités - CLE International - [2016] [ISBN: 9782090385267] |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışması, öğretim elemanı tarafından sunulan alıştırmalar, PowerPoint sunumlar ve audio cd, video klip, DVD gibi çeşitli ders materyalleri. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 4 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 3 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 2 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 3 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 1 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 2 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 3 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 3 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 2 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 2 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 3 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 3 |