PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Fransızca IFRAN 1013 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliFransızca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, somut ihtiyaçları karşılamaya yönelik günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlayıp kullanabilir.
2. Öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtabilir; yaşadıkları yer, tanıdıkları kişiler ve sahip oldukları şeyler hakkında sorular sorup cevaplayabilir.
3. Öğrenciler, karşılarındaki kişi yavaş ve anlaşılır konuştuğunda ve yardımcı olmaya istekli olduğunda, basit düzeyde iletişim kurabilir.
4. Öğrenciler, kısa notlar, ilanlar veya kişisel e-postalar gibi basit yazılı metinleri anlayabilir.
5. Öğrenciler, kişisel bilgilerle temel formları doldurabilir ve kartpostal ya da kısa mesaj gibi basit yazılı metinler yazabilir.
6. Öğrenciler, Fransızca olarak verilen basit sınıf içi yönergeleri anlayıp takip edebilir.
7. Öğrenciler, temel dilbilgisi yapılarını tanıyıp kısa cümlelerde uygulayabilir.
8. Öğrenciler, tanıdık Fransızca kelime ve ifadeleri anlaşılır biçimde telaffuz edebilir.
9. Öğrenciler, selamlaşma, alışveriş yapma ya da yemek siparişi gibi günlük konularda kısa diyaloglara katılabilir.
10. Öğrenciler, Fransızca konuşulan kültürler, gelenekler ve günlük yaşam hakkında temel düzeyde farkındalık gösterebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

FRAN 101 dersi daha önce hiç Fransızca dil eğitimi almamış veya başlangıç düzeyinde Fransızca bilgisi olan öğrencilere yönelik, güz/bahar dönemi seçmeli bir derstir. Öğrencilerin Fransızca'yı anlama ve dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini ifade etmeleri hedeflenmiştir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı
2Unité 0 – Bonjour ! / Selamlaşma, Kendini Tanıtma
3Unité 0 – Alfabe, Telaffuz, Ülkeler ve Milliyetler
4Unité 0 – Sınıf İfadeleri, Sayılar, Basit Soru Sorma
5Unité 1 – Günlük Hayat, Zaman ve Tarihler
6Unité 1 – Aile ve Meslekler
7Unité 1 – Eylemler ve Kişisel Bilgiler
8Ara Sınav Hazırlığı ve Ara Sınav
9Unité 1 – Hobiler ve İlgi Alanları
10Unité 2 – Ev ve Mekân Tanımları
11Unité 2 – Şehirde Yön Tarifi ve Yerler
12Unité 2 – Alışveriş ve Günlük Hayat
13Unité 2 – Genel Tekrar ve Değerlendirme
14Final Sınavı Hazırlıkları/ Konu tekrarları
 
Kaynaklar:
Jacky Girardet & Marie-Louise Parizet "Tendances méthode de français A1" - CLE International [2016] [ISBN: 9782090385250]
 
Diğer Kaynaklar:
Jacky Girardet- Jacques Pécheur "Tendances méthode de français A1 Cahier d'activités" - CLE International [2016] [ISBN: 9782090385267]
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışması, öğretim elemanı tarafından sunulan alıştırmalar, PowerPoint sunumlar ve audio-cd, video klip, DVD gibi çeşitli ders materyalleri.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir.4
2Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.3
3Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir.2
4Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir.3
5Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.1
6Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir.2
7Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir.3
8Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir.3
9Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir.2
10Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir.2
11Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir.3
12Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir.3