Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Fransızca I | FRAN 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Fransızca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, somut ihtiyaçları karşılamaya yönelik günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlayıp kullanabilir. |
2. Öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtabilir; yaşadıkları yer, tanıdıkları kişiler ve sahip oldukları şeyler hakkında sorular sorup cevaplayabilir. |
3. Öğrenciler, karşılarındaki kişi yavaş ve anlaşılır konuştuğunda ve yardımcı olmaya istekli olduğunda, basit düzeyde iletişim kurabilir. |
4. Öğrenciler, kısa notlar, ilanlar veya kişisel e-postalar gibi basit yazılı metinleri anlayabilir. |
5. Öğrenciler, kişisel bilgilerle temel formları doldurabilir ve kartpostal ya da kısa mesaj gibi basit yazılı metinler yazabilir. |
6. Öğrenciler, Fransızca olarak verilen basit sınıf içi yönergeleri anlayıp takip edebilir. |
7. Öğrenciler, temel dilbilgisi yapılarını tanıyıp kısa cümlelerde uygulayabilir. |
8. Öğrenciler, tanıdık Fransızca kelime ve ifadeleri anlaşılır biçimde telaffuz edebilir. |
9. Öğrenciler, selamlaşma, alışveriş yapma ya da yemek siparişi gibi günlük konularda kısa diyaloglara katılabilir. |
10. Öğrenciler, Fransızca konuşulan kültürler, gelenekler ve günlük yaşam hakkında temel düzeyde farkındalık gösterebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
FRAN 101 dersi daha önce hiç Fransızca dil eğitimi almamış veya başlangıç düzeyinde Fransızca bilgisi olan öğrencilere yönelik, güz/bahar dönemi seçmeli bir derstir. Öğrencilerin Fransızca'yı anlama ve dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini ifade etmeleri hedeflenmiştir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı |
2 | Unité 0 – Bonjour ! / Selamlaşma, Kendini Tanıtma |
3 | Unité 0 – Alfabe, Telaffuz, Ülkeler ve Milliyetler |
4 | Unité 0 – Sınıf İfadeleri, Sayılar, Basit Soru Sorma |
5 | Unité 1 – Günlük Hayat, Zaman ve Tarihler |
6 | Unité 1 – Aile ve Meslekler |
7 | Unité 1 – Eylemler ve Kişisel Bilgiler |
8 | Ara Sınav Hazırlığı ve Ara Sınav |
9 | Unité 1 – Hobiler ve İlgi Alanları |
10 | Unité 2 – Ev ve Mekân Tanımları |
11 | Unité 2 – Şehirde Yön Tarifi ve Yerler |
12 | Unité 2 – Alışveriş ve Günlük Hayat |
13 | Unité 2 – Genel Tekrar ve Değerlendirme |
14 | Final Sınavı Hazırlıkları/ Konu tekrarları |
|
Kaynaklar: |
Jacky Girardet & Marie-Louise Parizet "Tendances méthode de français A1" - CLE International [2016]
[ISBN: 9782090385250] |
|
Diğer Kaynaklar: |
Jacky Girardet- Jacques Pécheur "Tendances méthode de français A1 Cahier d'activités" - CLE International [2016]
[ISBN: 9782090385267] |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışması, öğretim elemanı tarafından sunulan alıştırmalar, PowerPoint sunumlar ve audio-cd, video klip, DVD gibi çeşitli ders materyalleri. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 4 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 3 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 2 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 3 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 1 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 2 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 3 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 3 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 2 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 2 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 3 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 3 |