| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Pazarlama Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | MAN 443 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Pazarlama bağlamlarının çeşitliliğini ve pazarlama uygulamasının mevcut durumunu ve yönü |
| 2. Pazarlama uygulamalarındaki değişikliklere katkıda bulunan küresel toplumsal trendlerin etkisi |
| 3. Çağdaş pazarlama kavramlarının ve bağlamlarının ortaya çıkışı |
| 4. Çağdaş kavramlar ve bağlamlarla ilişkili pazarlama zorluklarını ve sorunlarını analiz etmek |
| 5. Çağdaş kavramların ve bağlamların ortaya çıkardığı zorlukları ele almak için yaklaşımlar önermek |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, sosyal ve bilişsel psikoloji veya diğer ilgili kaynak disiplinlerinden temel araştırmalardan yararlanan çağdaş ve önemli pazarlama alanlarını kapsar. Ders kapsamında; Nöro-pazarlama, Deneyimsel pazarlama, Gerilla pazarlaması, duyusal pazarlama, influencer pazarlama, Yeşil pazarlama vb. Gibi çeşitli konuları kapsayacaktır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Müşteri Deneyimi Yönetiminde Yaratıcılık ve İnovasyon |
| 2 | Sosyal Pazarlama |
| 3 | Influencer Pazarlama |
| 4 | Nöro Pazarlama |
| 5 | Duyusal Pazarlama |
| 6 | Özel Konular |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Experiential Marketing |
| 9 | Green Marketing |
| 10 | Event Marketing |
| 11 | Relationship Marketing |
| 12 | Digital Marketing |
| 13 | Guerrilla Marketing |
| 14 | Özel Konular |
| |
| Kaynaklar: |
| Brittany HENNESSY Influencer: Building Your Personal Brand in the Age of Social Media Citadel Press 2018 0806538856
Douglas Van PRAET,Unconscious Branding St. Martin's Press 2012 1137278927
Jay C. LEVINSON & Shane GIBSON Guerrilla Social Media Marketing Entrepreneur Press 2010 978-1599183831
Martin LINDSTROM Brand Sense Free Press 2008 B00371V9LI
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| İşbirlikçi öğrenmeyi ve güncel pazarlama trendlerine katılımı teşvik etmek için ders tartışmalarına, grup aktivitelerine ve vaka çalışmalarına düzenli katılım ve aktif katılım zorunludur. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Proje | 1 | %35 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,50 | 21,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 3 | 1,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,50 | 21,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 4 |
| 2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 3 |
| 3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 3 |
| 4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 |
| 5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
| 6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
| 7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
| 8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
| 9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 3 |
| 10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 3 |
| 11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 3 |
| 12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
| 13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
| 14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |
| 15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 3 |
| 16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |