Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyata Giriş II | ELL 132 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. dilin edebi ve pratik kullanımı arasındaki farklılıkları kavrayabilir |
2. edebi ve diğer yazılı metinler arasındaki farklılıkları anlar |
3. kurmaca yazın ve tiyatro metinlerinin temel kavram ve terimlerini tanır |
4. kurmaca yazın ve tiyatro metinlerinin çeşitli türlerini içeren bazı metin ve yazarların bilgisine sahip olur |
5. edebiyat akımları hakkında farkındalık kazanır |
6. takip eden yıllarda edebiyat çalışmaları için gerekli olan temel hazırlık becerileri ve bilgisini kazanır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
-ELL 131’in devamı olarak kurgulanan bu derste amaç öğrencileri, çeşitli tür ve çağları temsil eden kısa öykü ve tiyatro metinleri ile bu tür metinlerin çözümlenmesinde kullanılan dilsel yapı, olay örgüsü, tema ve motif, biçem ve mecazi kullanım, dramatik yapı, kişilik çözümlemesi, bakış açısı, ton, sahneleme ve oynanış ile okuyucu işlev ve etkileşimleri gibi temel kavram ve terimler ile tanıştırmaktır. Yakın okuma ve çözümleme yöntemleri aracılığıyla öğrenciler İngilizce yazılmış ya da İngilizce’ye çevrilmiş yapıtları, başka edebi, görsel, toplumsal, kültürel veya eleştirel metinlerle olan ilişkileri açısından ele almaya, anlamaya, değerlendirmeye ve yorumlamaya yönlendirilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Edebiyat Nedir? Edebi Türler: Kurmaca Yazın ve Tiyatro Metni. Örnek Metinler |
2 | Öykü Anlatımı: Kısa Öykü Türü |
3 | Kısa Öykü Okuma ve Metin Analizi: Örnek Metinler |
4 | Edebi Metinlerde Olay Örgüsü: Örnek Metinler |
5 | Edebi Metinlerde Karakter/Kişilik Analizi: Örnek Metinler |
6 | Edebi Metinlerde Bakış Açıları ve Anlatıcı Türleri: Örnek Metinler |
7 | Edebi Metinlerde Ana Fikir/Tema: Örnek Metinler |
8 | Ara Sınav |
9 | Edebi Metinlerde Zaman ve Mekan: Örnek Metinler, Ton ve Üslup: Örnek Metinler |
10 | Kısa Öykü üzerine yazma çalışmaları |
11 | Tiyatro Metinlerini Okuma ve Deneyimleme: Örnek Metinler |
12 | Tiyatro Metin Tipleri: Trajedi, Komedi ve Trajikomedi |
13 | Tiyatro Metinlerinde Temel Kavram ve Terimler: Olay Örgüsü, Karakter, Dialog, Sahneleme, Tema :Örnek Metinler |
14 | Tiyatro Metinlerinin Yorumlanması ve Değerlendirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Barnet, Sylvan; William Berto; William Cain (eds) An Introduction to Literature (16th ed.) Harper Collins 2010
ISBN-10: 0205633099 | ISBN-13: 978-0205633098
Cuddon, J. A. The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. London: Penguin, 1999
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Hicks, M., and B. Hutchings Literary Criticism Edward Arnolds 1989
DiYanni, Robert. Literature: Reading Fiction, Poetry, Drama, and the Essay New York: McGraw 1990
Kennedy, X. J., and Dana Gioia Literature: An Introduction to Fiction, Poetry, and Drama New York: Harper 1995
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seçili metinler üzerinde anlama ve çözümleme odaklı yakın okuma çalışmaları ve sınıf içi tartışmalar.
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 5 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 3 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 3 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 0 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 2 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 0 |