Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyata Giriş I | ELL 131 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. dilin edeb kullanımı ile günlük kullanımı arasındaki farkaları kavrayabilecek |
2. edebi metinler ile diğer metinleri ayırt edebilecek |
3. şiirin temel yapı taşlarını tanıyabilecek |
4. çeşitli şiir türlerinde şairleri ve metinleri öğrenecek |
5. edebi akımlar hakkında farkındalık geliştirecek |
6. ileriki yıllardaki edebiyat dersleri için temel becerrileri edinecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı, birinci sınıf öğrencilerine şiir türünün çözümlemesinde kullanılan biçim, yapı, ton, uyak düzeni, vezin, mecazi dil ve edebi sanatları öğretmektir. Yakın okuma ve çözümleme yöntemleri aracılığıyla öğrenciler İngilizce yazılmış ya da İngilizce’ye çevrilmiş şiirleri, başka edebi, görsel, toplumsal, kültürel veya eleştirel metinlerle olan ilişkileri açısından ele almaya, anlamaya, değerlendirmeye ve yorumlamaya yönlendirilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Edebiyat nedir? Edebi türler Şiir nedir? örnek şiirler |
2 | Şiiri anlamak, sözlük anlamı ve yan anlam, örnek şiirler |
3 | İmgelem, örnek şiirler |
4 | Söz sanatları: benzetme, kişileştirme, tevcih-i kelam, metafor, mecaz-ı mürsel |
5 | Söz sanatları: sembol ve alegori |
6 | Söz sanatları: paradoks, mübalağa, tefrit, ironi |
7 | Kinaye, örnek şiirler. |
8 | Ara Sınav |
9 | Ana fikir, anlam ve tonlama |
10 | Şiirde ahenk |
11 | Şiirde ritim, vezin ve ölçü |
12 | Şiirde biçim, ses ve anlam |
13 | llave okunacak şiirler |
14 | llave okunacak şiirler |
|
Kaynaklar: |
Barnet, Sylvan; William Berto; William Cain (eds) An Introduction to Literature (16th ed.)
Arp, Thomas R. Perrine’s Sound and Sense: An Introduction to Poetry.
Cuddon, J. A. The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Hicks, M., and B. Hutchings Literary Criticism
DiYanni, Robert. Literature: Reading Fiction, Poetry, Drama, and the Essay
Kennedy, X. J., and Dana Gioia Literature: An Introduction to Fiction, Poetry, and Drama
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf içi tartışmalar ve seçilen metinlerin detaylıca incelenmesi.
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Haftalık Çalışmalar | 8 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 4 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 2 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 0 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |