PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Makine ÖğrenmeCENG 4803 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu ders, öğrenme kavramını anlama becerisi sağlar.
2. Bu ders özellik çıkarma tekniklerini anlama becerisi sağlar.
3. Bu ders, sınıflama yöntemlerini kullanma becerisi kazandırmaktadır.
4. Bu ders, kümeleme yöntemlerini kullanma becerisi sağlar.
5. Bu ders, yeniden uygulama yöntemlerini kullanma becerisi sağlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCENG 466
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, lisans öğrencilerine makine öğrenimi kavramları, algoritmaları ve teknikleri için temel sağlamak amacıyla önerilmiştir. Dersin sonunda, iyi tanımlanmış bir problem üzerinde makine öğrenimi tekniklerini uygulama konusundaki anlayışlarını göstermek için bir proje hazırlayıp sunmaları beklenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken Yapay Zeka tarafından oluşturulan içeriği, uygun atıf yapmadan veya eğitmenin izni olmadan kendi çalışması olarak sunmak yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İnsan ve makinede öğrenmeye giriş
2Özellikler, özellik çıkarma
3Özellik uzayı, mesafe ölçümleri ve ayırt edici fonksiyonlar
4Regrasyon
5Sınıflandırma
6Sınıflandırma
7Kümeleme
8Kümeleme
9Özellik alanı boyutluluk azaltma: Temel bileşen analizi
10Takviyeli öğrenme
11Takviyeli öğrenme
12Sinir ağlarına giriş
13Proje sunumları
14Proje Sunumları
 
Kaynaklar:
Flach P. (2012) Machine Learning, The Art and Science of Algorithms that Make Sense of Data, Cambridge Univ. Press
 
Diğer Kaynaklar:
Daumé H. (2017) A Course in Machine Learning Alpaydin, E. (2010). Introduction to machine learning, Second Edition. Cambridge: MIT Press. Mitchell, T. (1997). Machine learning. McGraw Hill. Russell, S. & Norvig, P. (2010). Artificial Intelligence: A Modern Approach. 3rd Ed. Prentice Hall, NJ.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler sınıf ortamında yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%40
Final Sınavı1%35
Ara Sınav1%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)15,005,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık25,0010,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)15,005,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)130,0030,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)110,0010,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
2Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.4
3Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.4
5Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
6Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
7Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
8 Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
9Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
10Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
11Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0